Inapoi la Cautare

STRATEGIE din /2004


pentru supravegherea, controlul şi prevenirea cazurilor de infecţie cu HIV/SIDA în perioada 2004-2007


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 24.09.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (24.09.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    I. Introducere

    1. Procesul de elaborare a Strategiei

    Strategia Naţională HIV/SIDA 2004 - 2007 a fost elaborată şi propusă spre aprobare Guvernului de către Comisia Naţională pentru Supravegherea, Controlul şi Prevenirea Cazurilor de Infecţie HIV/SIDA, înfiinţată ca organism interministerial fără personalitate juridică, sub autoritatea primului-ministru, pe lângă Secretariatul General al Guvernului, condusă de către consilierul primului-ministru cu atribuţii în domeniul asigurării sănătăţii populaţiei, în conformitate cu prevederile Legii nr. 584 din 2002 privind măsurile de prevenire a răspândirii maladiei SIDA în România şi de protecţie a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA. Comisia a fost sprijinita tehnic şi financiar în procesul de elaborare a strategiei de către Agenţiile Naţiunilor Unite; Fondul Naţiunilor Unite pentru Copii - UNICEF, Fondul Naţiunilor Unite pentru Populaţie - UNFPA, Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare -UNDP, Organizaţia Mondială a Sănătăţii - OMS şi Programul Naţiunilor Unite pentru HIV/SIDA -UNAIDS.

    Procesul de elaborare a Strategiei a inclus o nouă evaluare a situaţiei şi o analiză a răspunsului naţional, efectuate în perioada 2002 - 2003, o evaluare a rezultatelor implementării Strategiei Naţionale HIV/SIDA 2000 - 2003, precum şi o serie de întâlniri de lucru ale Comisiei în aprilie şi noiembrie 2002.

    În procesul de elaborare a strategiei au fost activ implicate organismele guvernamentale, cele 8 organizaţii neguvernamentale membre ale Comisiei Naţionale cât şi alte organizaţii neguvernamentale, agenţii internaţionale, donatori bilaterali şi multilaterali şi nu în ultimul rând sectorul privat.

    Procesul de elaborare a prezentului document a fost de asemenea strâns corelat cu procesul de elaborare şi ulterior de implementare a propunerii României la Fondul Global de Lupta împotriva HIV/SIDA, Tuberculozei şi Malariei.

    2. Scurtă evaluare a implementării Strategiei Naţionale HIV/SIDA 2000 - 2003

    În perioada 2000- 2003s-au făcut progrese importante în domeniul HIV/SIDA în ariile prioritare definite de Strategia adoptata pentru acea perioada, începând cu anul 2001 HIV/SIDA a fost declarată prioritate de sănătate publică şi în acelaşi an s-a lansat Planul Naţional de Acces Universal la Tratament şi îngrijiri HIV/SIDA. Planul a permis introducerea în tratament până la sfârşitul anului 2003 a circa 8,000 de pacienţi HIV/SIDA, între care peste 5300 beneficiau şi de tratament antiretroviral. Toate costurile legate de acest program au fost suportate de surse publice, în condiţiile unui acces gratuit indiferent de statutul pacientului. Efortul bugetar a crescut de la 3 milioane de dolari SUA în 1999 la peste 28 de milioane de d olari SUA în 2003. Programul are şi o componentă importantă de participare a sectorului privat. Şase din cele mai importante companii farmaceutice producătoare de medicamente antiretrovirale au acceptat, cu facilitarea Naţiunilor Unite, să acorde României reduceri de preţuri şi donaţii în medicamente pentru susţinerea programului.

    Perioada 2000 - 2003 a marcat şi o extindere a parteneriatului, acoperirii, frecvenţei şi consistenţei campaniilor naţionale de prevenire HIV/SIDA, în fiecare an campaniile au crescut calitativ şi au abordat teme importante legate de prevenirea HIV/ITS, de promovarea drepturilor persoanelor infectate şi de reducerea stigmatizării şi discriminării. Campaniile au avut o componenta mass-media importantă cu mesaje difuzate gratuit în zona publicitară de prime-time care au ajuns la milioane de persoane, în special tineri.

    Ministerul Educaţiei şi Cercetării a lansat Ia sfârşitul anului 2002, în colaborare cu Ministerul Sănătăţii şi sub înaltul patronaj al Primului Ministru, programul "Educaţia pentru Sănătate în Şcoala Românească". Prin intermediul acestui program s-au pus bazele includerii în programa de învăţământ a orelor de educaţie pentru Sănătate pentru tot ciclul primar şi liceal cu teme diverse, inclusiv prevenirea HIV şi ITS, planificare familială şi prevenirea uzului şi abuzului de substanţe ilegale.

    Sectorul neguvernamental, cu susţinere în special internaţională, a demarat proiecte pilot de prevenire HIV/SIDA în rândul lucratorilor sexuali, utilizatorilor de droguri, bărbaţilor care practica sexul cu alţi bărbaţi, persoanelor de etnie rromă. Proiectele au demonstrat abordări inovative în munca de prevenire cu grupurile vulnerabila şi au permis învăţarea unor lecţii importante în perspectiva extinderii acestor intervenţii la nivel naţional.

    Perioada 2000 - 2003 a marcat, de asemenea, formarea şi maturizarea asociaţiilor de persoane infectate şi afectate de HIV/SIDA, reunite în 2000 sub umbrela Uniunii Naţionale a Organizaţiilor Persoanelor Afectate HIV/SIDA - UNOPA. Uniunea a devenit în scurt timp un partener important atât în lupta pentru respectarea drepturilor persoanelor seropozitive cat şi în elaborarea de politici la nivel naţional. UNOPA ocupa în prezent unul din cele două locuri de vice-preşedinte al Comisiei Naţionale.

    3. Rezumatul Strategiei

    Strategia 2004 - 2007 este conceputa ca un document orientativ, flexibil care să ghideze activităţile tuturor partenerilor naţionali şi internaţionali. Strategia propune 3 arii majore de intervenţie:

    1. Prevenirea transmiterii virusului HIV care are ca scop major: Menţinerea incidenţei HIV în anul 2007 la nivelul celei din 2002. în cadrul acestei arii sunt propuse 8 priorităţi care ilustrează orientarea majoră a întregii strategii către activităţile de prevenire, în special de prevenire a transmiterii în rândurile tinerilor şi al persoanelor cu comportamente la risc legate de practicarea sexului comercial sau de utilizarea de droguri injectabile.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.