Inapoi la Cautare

SENTINŢĂ 68 /2014


privind dispunerea revocării în parte a Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.640/2012 şi Ordinul ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 240/1.614/2012, respectiv a articolului II anexa 2, punctele 6 şi 9


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 29.05.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (29.05.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Dosar nr. 259/59/2013-01.03.2013

	

    Preşedinte - Monica Istrate
    Grefier - Janina Creţan


    S-a luat în examinare acţiunea în contencios administrativ formulată de reclamanta S.C. Transdara - S.A., în contradictoriu cu pârâţii Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Autoritatea Rutieră Română A.R.R. şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, având ca obiect anulare act administrativ.

    Mersul dezbaterilor a fost consemnat în Încheierea de şedinţă din 10.03.2014, încheiere ce face parte integrantă din prezenta decizie.

                                    CURTEA,

deliberând, constată următoarele:

    Prin Cererea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Timişoara la data de 01.03.2013 cu nr. 259/59/2013, reclamanta S.C. Transdara - S.A. a chemat în judecată pe Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Autoritatea Rutieră Română A.R.R., solicitând instanţei ca prin hotărârea ce o va pronunţa să dispună revocarea în parte a Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.640/2012 şi Ordinul ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 240/1.614/2012, respectiv a articolului II anexa 2, punctele 6 şi 9, în sensul înlăturării acestor puncte din cuprinsul anexei.

    În motivare, reclamanta arată că îndeplineşte ca acte de comerţ activităţi de transport auto persoane: judeţean, interjudeţean şi internaţional prin curse regulate şi curse speciale regulate, considerând că prin adoptarea Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.640/2012 şi Ordinului ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 240/1.614/2012 sunt încălcate prevederile art. 154^2 din Legea nr. 85/2006, potrivit cărora "orice decăderi, limitări, interdicţii ori alte asemenea instituite prin norme legale sau prevederi contractuale, pentru cazul deschiderii procedurii de insolvenţă vor fi aplicabile doar de la data deschiderii falimentului".

    Având în vedere cele de mai sus şi faptul că dispoziţiile legale prevăzute de Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.640/2012 şi Ordinul ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 240/1.614/2012 privind aprobarea criteriilor de evaluare a punctajelor şi a metodologiei de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin curse regulate în trafic judeţean nu mai sunt aplicabile în cazul reclamantei, solicitând instanţei înlăturarea anexei 2, punctele 6 şi 9 din Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.640/2012 şi Ordinul ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 240/1.614/2012.

    Prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.640/2012 şi Ordinul ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 240/ 1.614/2012 se încalcă principiile privind: garantarea accesului egal şi nediscriminatoriu al operatorilor de transport şi al transportatorilor autorizaţi la piaţa transportului public; garantarea respectării drepturilor şi intereselor utilizatorilor serviciului de transport public; satisfacerea cu prioritate a nevoilor de deplasare ale populaţiei, ale personalului instituţiilor publice şi ale operatorilor economici pe teritoriul unităţilor administrativ-teritoriale prin servicii de calitate; consultarea asociaţiilor reprezentative ale operatorilor de transport şi/sau ale transportatorilor autorizaţi, precum şi ale utilizatorilor în vederea stabilirii politicilor şi strategiilor privind transportul public şi modalităţile de funcţionare a acestui serviciu.

    Se mai arată că prin Încheierea civilă nr. 613 din data de 30.05.2012, pronunţată de Tribunalul Arad în Dosarul nr. 3.713/108/2012, s-a dispus deschiderea procedurii insolvenţei faţă de Societatea TRANSDARA - S.A., la iniţiativa acesteia, cu intenţia de a depune un plan de reorganizare.

    S.C. TRANSDARA - S.A. are datorii la bugetul de stat, astfel cum reiese din certificatele de atestare fiscală pe care societatea debitoare, însă arată că sumele respective sunt aferente perioadei anterioare deschiderii procedurii şi se vor achita în conformitate cu prevederile Legii nr. 86/2006 privind procedura insolvenţei, prin planul de reorganizare pe care societatea debitoare intenţionează a-l depune în termenul legal.

    Creanţele bugetare existente la data deschiderii procedurii au fost înscrise în întregime la masa credală în cuantumul solicitat şi se vor achita în condiţiile impuse de Legea nr. 85/2006, iar cât despre cele născute după data deschiderii procedurii vă rugăm să observaţi că ele au fost achitate, astfel încât, la ora actuală, societatea debitoare nu înregistrează obligaţii de plata curente, ulterioare datei de 30.05.2013, către buget.

    Pentru considerentele expuse şi având în vedere faptul că autoritatea contractantă nu are dreptul de a limita posibilitatea unui ofertant de a participa la o procedură de achiziţie publică atât timp cât împotriva acestuia nu există o sentinţă de intrare în faliment, consideră că i se încalcă accesul direct şi nediscriminatoriu la piaţa transportului public, prin faptul că în urma adoptării Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.640/2012 şi Ordinului ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 240/1.614/2012 se urmăreşte crearea unei poziţii mai favorabile pentru alţi operatori de transport.

    În drept s-au invocat prevederile art. 7 din Legea nr. 554/2004 şi art. 154^2 din Legea nr. 85/2006.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.