────────── Aprobată prin
ORDINUL nr. 6.253 din 16 noiembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1142 din 28 noiembrie 2022.──────────
ART. 1 Dispoziţii generale (1) Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis pentru întreprinderile care sunt partenere în cadrul parteneriatelor pentru constituirea consorţiilor regionale pentru învăţământ dual, constituite pentru implementarea proiectelor selectate în cadrul apelului „Programul-pilot pentru dezvoltarea consorţiilor regionale pentru învăţământ dual“, lansat prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR), componenta C15: Educaţie, reforma 4: Crearea unei rute profesionale complete pentru învăţământul tehnic superior, investiţia 6: Dezvoltarea a minimum 10 consorţii regionale şi dezvoltarea şi dotarea a minimum 10 campusuri profesionale integrate, denumită în continuare schemă. (2) Acordarea ajutorului de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în
Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea
articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 352 din 24.12.2013, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare
Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013. (3) Schema se aplică pe întregul teritoriu al României, respectiv la nivelul celor opt regiuni de dezvoltare stabilite în conformitate cu prevederile
art. 5 din Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Prezenta schemă nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană în conformitate cu prevederile
Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013. (5) Furnizorul şi administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis este Ministerul Educaţiei, prin Direcţia generală pentru implementarea proiectului „România Educată“ (DGIPRE).
ART. 2 Obiectivul şi scopul schemei (1) Această schemă are ca obiectiv încurajarea participării întreprinderilor în cadrul consorţiilor pentru organizarea activităţilor şi a spaţiului de lucru, pentru susţinerea elevilor/studenţilor pentru învăţământul dual, în vederea pilotării rutei complete de învăţământ dual. (2) Schema sprijină, de asemenea, valorificarea potenţialului infrastructurilor, experienţei contributive în activităţile de formare, precum şi a resurselor operatorilor economici/angajatorilor, astfel cum au fost obţinute şi cum pot fi folosite şi dezvoltate pentru a răspunde nevoilor elevilor/studenţilor, în scopul pilotării rutei complete de învăţământ dual în cadrul consorţiilor.