Inapoi la Cautare

REZOLUŢIE 1929 /2010


adoptată de Consiliul de Securitate în cadrul celei de-a 6335-a întruniri la 9 iunie 2010


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 05.07.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (05.07.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Consiliul de Securitate,

    amintind declaraţia preşedintelui Consiliului, S/PRST/2006/15, şi rezoluţiile sale nr. 1.696 (2006), 1.737 (2006), 1.747 (2007), 1.803 (2008), 1.835 (2008) şi 1.887 (2009) şi reafirmând prevederile lor,

    reafirmând angajamentul său faţă de Tratatul privind neproliferarea armelor nucleare, necesitatea ca toate statele părţi la acest tratat să îşi îndeplinească pe deplin toate obligaţiile şi amintind dreptul statelor părţi, în conformitate cu art. I şi II din acest tratat, să dezvolte cercetarea, producţia şi utilizarea energiei nucleare în scopuri paşnice, fără discriminare,

    reamintind rezoluţia Consiliului Guvernatorilor AIEA (GOV/2006/14), care afirmă că soluţionarea chestiunii nucleare iraniene ar contribui la eforturile globale de neproliferare şi la îndeplinirea obiectivului unui Orient Mijlociu fără arme de distrugere în masă şi fără vectorii lor,

    luând notă cu reală îngrijorare de faptul că, potrivit confirmării date de rapoartele din 27 februarie 2006 (GOV/2006/15), 8 iunie 2006 (GOV/2006/38), 31 august 2006 (GOV/2006/53), 14 noiembrie 2006 (GOV/2006/64), 22 februarie 2007 (GOV/2007/8), 23 mai 2007 (GOV/2007/122), 30 august 2007 (GOV/2007/48), 15 noiembrie 2007 (GOV/2007/58), 22 februarie 2008 (GOV/2008/4), 26 mai 2008 (GOV/2008/115), 15 septembrie 2008 (GOV/2008/38), 19 noiembrie 2008 (GOV/2008/59), 19 februarie 2009 (GOV/2009/8), 5 iunie 2009 (GOV/2009/35), 28 august 2009 (GOV/2009/55), 16 noiembrie 2009 (GOV/2009/74), 18 februarie 2010 (GOV/2010/10) şi 31 mai 2010 (GOV/2010/28) ale directorului general al Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomică (AIEA), Republica Islamică Iran nu a realizat suspendarea totală şi susţinută a tuturor activităţilor legate de îmbogăţire şi reprocesare şi a proiectelor legate de apa grea, după cum se prevede în rezoluţiile nr. 1.696 (2006), 1.737 (2006), 1.747 (2007) şi 1.803 (2008), nici nu şi-a reluat cooperarea cu AIEA conform Protocolului adiţional, nici nu a cooperat cu AIEA în legătură cu chestiunile de interes rămase, care trebuie clarificate pentru a exclude posibilitatea dimensiunilor militare ale programului nuclear al Republicii Islamice Iran, nici nu a adoptat celelalte măsuri cerute de Consiliul Guvernatorilor AIEA, nici nu a îndeplinit prevederile rezoluţiilor Consiliului de securitate nr. 1.696 (2006), 1.737 (2006), 1.747 (2007) şi 1.803 (2008), indispensabile pentru instaurarea încrederii, şi regretând refuzul Iranului de a adopta aceste măsuri,

    reafirmând că răspunsul pozitiv al Republicii Islamice Iran la toate cererile care îi sunt adresate de către Consiliu şi Consiliul Guvernatorilor AIEA este cel mai bun mod de a rezolva chestiunile rămase în suspensie şi de a instaura încrederea în natura exclusiv paşnică a programului său nuclear,

    luând notă cu serioasă îngrijorare de rolul pe care elemente ale Corpului Gardienilor Revoluţiei Islamice (CGRI), cunoscut şi ca "Armata Gardienilor Revoluţiei Islamice", inclusiv cele specificate în anexele D şi E la Rezoluţia nr. 1.737 (2006), în anexa I la Rezoluţia nr. 1.747 (2007) şi în anexa nr. II la prezenta rezoluţie, îl joacă în activităţile nucleare cu risc de proliferare ale Republicii Islamice Iran şi în dezvoltarea vectorilor armelor nucleare,

    luând notă cu serioasă îngrijorare de faptul că Republica Islamică Iran a construit o facilitate de îmbogăţire la Qom, încălcându-şi obligaţiile de suspendare a tuturor activităţilor legate de îmbogăţire şi că Republica Islamică Iran nu a notificat AIEA în această privinţă până în luna septembrie 2009, ceea ce reprezintă o încălcare a obligaţiilor sale decurgând din aranjamentele subsidiare la Acordul său de garanţii,

    luând notă, de asemenea, de rezoluţia Consiliului Guvernatorilor AIEA (GOV/2009/82), care îndeamnă Iranul să suspende imediat lucrările de construcţie de la Qom şi să clarifice care sunt scopul facilităţii, calendarul de proiectare şi construcţie şi cere Iranului să confirme, conform cererii AIEA, că nu a luat decizia de a construi sau autoriza construirea unei alte facilităţi nucleare care nu a fost încă declarată AIEA,

    luând notă cu serioasă îngrijorare de faptul că Republica Islamică Iran a îmbogăţit uraniu până la 20% fără a notifica AIEA cu suficient timp înainte pentru a-i permite acesteia să adapteze procedurile de garanţii existente,

    luând notă cu îngrijorare de faptul că Republica Islamică Iran a contestat dreptul AIEA de a verifica informaţiile referitoare la proiectare pe care Iranul le furnizase, conform Codului 3.1 modificat, şi subliniind că, potrivit art. 39 din Acordul de garanţii al Republicii Islamice Iran, Codul 3.1 nu poate fi modificat sau suspendat unilateral şi că dreptul AIEA de a verifica informaţiile despre proiectare care îi sunt furnizate este un drept permanent, care nu depinde de stadiul construcţiei unei facilităţi sau de prezenţa materialului nuclear în facilitate,

    reiterându-şi hotărârea de a consolida autoritatea AIEA, sprijinind în mod ferm rolul Consiliului Guvernatorilor AIEA şi felicitând AIEA pentru eforturile sale de a soluţiona chestiunile rămase în suspensie legate de programul nuclear al Republicii Islamice Iran,

    exprimându-şi convingerea că suspendarea prevăzută în paragraful 2 al Rezoluţiei nr. 1.737 (2006), precum şi respectarea deplină de către Iran a cerinţelor stabilite, verificată de Consiliul Guvernatorilor AIEA, ar contribui la găsirea unei soluţii diplomatice negociate care să garanteze faptul că programul nuclear al Republicii Islamice Iran are exclusiv scopuri paşnice,

    subliniind importanţa eforturilor politice şi diplomatice de a găsi o soluţie negociată care să garanteze faptul că programul nuclear al Republicii Islamice Iran are exclusiv scopuri paşnice şi luând notă în această privinţă de eforturile Republicii Turcia şi Republicii Federative a Braziliei de a ajunge la un acord cu Republica Islamică Iran privind reactorul de cercetare de la Teheran, care ar putea fi o măsură de consolidare a încrederii,

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.