Inapoi la Cautare

REGULAMENT din /2011


de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale juridice


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 19.11.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (19.11.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    CAP. I

    Dispoziţii generale

    ART. 1

    (1) Direcţia generală juridică, denumită în continuare direcţie generală, este unitatea centrală de specialitate a Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister, fără personalitate juridică, cu competenţă materială şi teritorială generală în domeniul asistenţei juridice, care este organizată şi funcţionează în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) Direcţia generală face parte din structura aparatului central al ministerului şi se află în subordonarea directă a ministrului administraţiei şi internelor.

    (3) Activitatea direcţiei generale este destinată asigurării legalităţii actelor emise/semnate de ministrul administraţiei şi internelor, secretarii de stat şi secretarul general, legalităţii contractelor şi actelor care angajează răspunderea juridică a ministerului, reprezentării şi apărării intereselor ministerului în faţa instanţelor de judecată şi a altor organe de jurisdicţie, potrivit reglementărilor legale în vigoare.

    ART. 2

    (1) Direcţia generală desfăşoară, potrivit legii şi prezentului regulament, activităţi referitoare la elaborarea, avizarea şi promovarea proiectelor de acte normative, asigurarea legalităţii derulării raporturilor în relaţia ministerului cu Parlamentul şi cu Guvernul, reprezentarea şi apărarea intereselor ministerului în faţa instanţelor judecătoreşti sau a altor organe de jurisdicţie, avizarea proiectelor de contracte şi a altor lucrări cu caracter juridic, promovarea şi respectarea drepturilor omului şi a normelor dreptului internaţional, european şi umanitar în/şi de către minister, coordonarea activităţii de asistenţă juridică la nivelul unităţilor din aparatul central al ministerului, al instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea ministerului şi al unităţilor din subordinea acestora.

    (2) Direcţia generală exercită, potrivit legii şi în limita competenţei, prin personal anume desemnat, activitate jurisdicţională în cauzele care au ca obiect angajarea răspunderii materiale pentru pagubele aduse patrimoniului ministerului din vina personalului acestuia.

    ART. 3

    Direcţia generală desfăşoară activităţile care îi sunt date în competenţă pentru asigurarea aplicării legilor, ordonanţelor şi hotărârilor Guvernului, hotărârilor Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, a ordinelor şi instrucţiunilor emise de ministrul administraţiei şi internelor.

    ART. 4

    (1) Direcţia generală, prin directorul general, directorii generali adjuncţi, sau personalul desemnat de către aceştia, reprezintă şi angajează ministerul în raporturile cu instanţele de judecată şi a altor organe de jurisdicţie şi îndrumă, coordonează, controlează şi monitorizează activităţile din domeniul său de competenţă desfăşurate de către structurile de profil ori de personalul desemnat în acest scop la nivelul unităţilor din aparatul central al ministerului, al instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea ministerului şi al unităţilor din subordinea acestora, în limitele şi în condiţiile stabilite potrivit reglementărilor în vigoare.

    (2) Reprezentarea intereselor ministerului în faţa instanţelor de judecată şi a altor organe de jurisdicţie se asigură de către direcţia generală, prin consilieri juridici desemnaţi pe baza delegaţiei de reprezentare, semnată de directorul general sau de directorii generali adjuncţi.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.