ART. 1 Comisia de Autorizare a împrumuturilor Locale, denumita în continuare comisie, constituita conform prezentei hotarâri, îsi desfăşoară activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 2 Comisia este condusa de un secretar de stat din Ministerul Finanţelor Publice, cu atribuţii de coordonare a datoriei publice, şi are în componenta sa 9 membri, dintre care 4 reprezentanti ai Ministerului Finanţelor Publice, inclusiv preşedintele comisiei, 2 reprezentanti ai Ministerului Administraţiei şi Internelor şi 3 reprezentanti ai structurilor asociative ale administraţiei publice locale. Reprezentantii instituţiilor publice, membri în comisie, sunt desemnaţi prin ordin al conducătorului institutiei respective. Persoanele care fac parte din comisie îsi păstrează calitatea de angajat în cadrul instituţiilor de la care provin, precum şi toate drepturile care deriva din aceasta calitate.
ART. 3 Comisia se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie, la sediul Ministerului Finanţelor Publice. Hotarârile comisiei se adoptă cu votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor acesteia.
ART. 4 La sedintele comisiei pot participa ca invitati reprezentantii autorităţilor administraţiei publice locale, care solicită autorizarea, şi ai altor institutii interesate.
ART. 5 Lucrarile secretariatului comisiei vor fi asigurate de directiile de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice, cu atribuţii de negociere şi angajare a datoriei publice interne şi externe.
ART. 6 Cererile pentru autorizare, însoţite de adresele de înaintare către directiile de specialitate prevăzute la art. 5, se depun de autorităţile administraţiei publice locale la registratura Ministerului Finanţelor Publice. Secretariatul comisiei verifica primirea corespunzătoare, după caz, a documentelor prevăzute în anexa nr. 1 la hotărâre. La constatarea lipsei unuia sau mai multor documente i se va cere solicitantului sa completeze documentaţia depusa în susţinerea cererii pentru autorizare.
ART. 7 Secretariatul va asigura convocarea comisiei în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la primirea documentatiei complete aferente cererii autorităţii administraţiei publice locale pentru autorizarea contractarii sau garantarii unui împrumut. Convocarea comisiei se face, de regula, cu 3 zile lucratoare înainte de data stabilita pentru sedinta. O dată cu convocarea se transmit membrilor comisiei proiectul ordinii de zi şi setul de materiale ce urmeaza să fie supuse discutiilor.
ART. 8