Inapoi la Cautare

REGULAMENT 2 /2009


privind regulile de procedură şi criteriile aplicabile evaluării prudenţiale a achiziţiilor şi majorărilor participaţiilor la o societate de servicii de investiţii financiare


Puteti sa consultati o forma actualizata valabilă între 25.05.2009 și 04.04.2016 , conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata ,valabilă între 25.05.2009 și 04.04.2016 , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    ART. 1

    (1) Prezentul regulament stabileşte regulile de procedură şi criteriile aplicabile evaluării prudenţiale a achiziţiilor şi majorărilor participaţiilor la o societate de servicii de investiţii financiare.

    (2) Prezentul regulament se aplică în mod corespunzător şi societăţilor de administrare a investiţiilor. În acest sens, orice referire la o societate de servicii de investiţii financiare se consideră a fi făcută, după caz, la o societate de administrare a investiţiilor.

    ART. 2

    (1) Termenii, abrevierile şi expresiile utilizate în prezentul regulament au semnificaţia prevăzută în Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 297/2004.

    (2) În înţelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

    a) acţionar semnificativ - acţionar care deţine o participaţie calificată;

    b) control - relaţia dintre o societate-mamă şi filiala sa, aşa cum este definită la art. 3 din Reglementările contabile conforme cu Directiva a VII-a a Comunităţilor Economice Europene aplicabile entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare aprobate prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 74/2005, sau o relaţie similară dintre o persoană fizică ori juridică şi o entitate;

    c) depăşirea involuntară a unui prag - depăşirea de către acţionarii unei societăţi de servicii de investiţii financiare (S.S.I.F.) a unui prag ca urmare a răscumpărării de către S.S.I.F. a acţiunilor deţinute de alţi acţionari sau în cazul unei majorări de capital la care acţionarii existenţi nu participă;

    d) beneficiar real - persoana fizică ce deţine sau controlează în cele din urmă achizitorul şi/sau persoana în numele căreia se realizează achiziţia; persoane care exercită efectiv controlul final asupra unui achizitor care este constituit sub forma unei persoane juridice sau în baza unui acord juridic;

    e) exercitarea unei supravegheri eficiente - situaţia în care Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare (C.N.V.M.) nu este împiedicată să îşi îndeplinească atribuţiile de supraveghere de către persoanele fizice şi juridice care au legături strânse cu S.S.I.F. ori de legile, reglementările şi procedurile administrative din alt stat care guvernează persoanele fizice şi juridice care au legături strânse cu S.S.I.F. sau de dificultăţile de aplicare a acestor legi, reglementări şi proceduri administrative;

    f) influenţă semnificativă - se consideră că un achizitor potenţial exercită o influenţă semnificativă atunci când deţinerile sale, deşi sub pragul de 10%, îi permit să exercite o influenţă semnificativă asupra administrării S.S.I.F., cum ar fi faptul de a avea un reprezentant în consiliul de administraţie. Deţinerile sub 10% se supun cerinţelor de notificare completă dacă C.N.V.M. demonstrează, de la caz la caz, că structura acţionariatului S.S.I.F. şi implicarea concretă a achizitorului în administrarea S.S.I.F. creează o influenţă semnificativă;

    g) informaţie esenţială - orice informaţie care poate influenţa semnificativ evaluarea efectuată în conformitate cu prevederile art. 8, cum ar fi structura grupului, cele mai recente evaluări ale solidităţii financiare a achizitorului etc.;

    h) participaţie calificată -deţinerea, directă sau indirectă, într-o S.S.I.F. a unei participaţii care reprezintă cel puţin 10 % din capitalul social sau din drepturile de vot ori care permite exercitarea unei influenţe semnificative asupra administrării S.S.I.F. în care este deţinută participaţia respectivă. Determinarea deţinerilor şi a drepturilor de vot se efectuează în conformitate cu prevederile reglementărilor C.N.V.M. care transpun prevederile art. 9 şi 10 din Directiva 2004/109/CE cu privire la armonizarea cerinţelor de transparenţă, având în vedere condiţiile de cumulare prevăzute la art. 12 alin. (4) şi (5) din aceeaşi directivă;

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.