Inapoi la Cautare

RAPORT din /2011


comisiei de selecţie a unităţilor sanitare cu paturi care nu pot încheia contracte cu casele de asigurări de sănătate


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 13.08.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (13.08.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Ca urmare a intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 32/2011 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul sănătăţii, prin ordin al ministrului sănătăţii s-a aprobat constituirea comisiei de selecţie a unităţilor sanitare cu paturi care nu pot încheia contracte cu casele de asigurări de sănătate şi s-au aprobat criteriile de selectare a acestora.

    Raportul marchează un moment semnificativ al unui proces complex şi dificil, demarat încă de la sfârşitul anului 2009, care vizează reorganizarea şi restructurarea asistenţei spitaliceşti, având ca obiectiv esenţial crearea unui sector al serviciilor spitaliceşti performant, prin reorganizarea, descentralizarea şi informatizarea spitalelor.

    Raportul este structurat în 4 capitole:

    I. Analiza situaţiei sistemului românesc de asistenţă spitalicească;

    II. Măsuri întreprinse până în prezent şi planificate a se implementa în cadrul procesului de reformă spitalicească;

    III. Metodologia de selecţie aplicată;

    IV. Propunere privind lista unităţilor sanitare cu paturi care nu pot încheia contracte cu casele de asigurări de sănătate.

    CAP. 1

    Analiza situaţiei sistemului românesc de asistenţă spitalicească

    România a moştenit după 1990 un sistem de sănătate publică finanţat de stat, de tip Semashko, în care procesul decizional era complet centralizat, fără nicio separare între beneficiar şi prestator. În ciuda numeroaselor eforturi de reformă, evoluţiile au fost lente. În interiorul sistemului de sănătate, autoritatea centrală, Ministerul Sănătăţii (MS), are multe atribuţii în ceea ce priveşte deciziile locale, în detrimentul aprofundării unor zone esenţiale pentru funcţionarea eficientă a sistemului de sănătate. Se apreciază că realizarea cea mai clară a reformei a fost implementarea sistemului de asigurări sociale de sănătate la finele anilor '90, care avea ca scop înfiinţarea, clarificarea şi întărirea responsabilităţii Casei Naţionale pentru Asigurări de Sănătate (CNAS), prin alegerea directă la nivel local a structurilor de conducere, aşa cum a fost prevăzut în proiectul legislativ iniţial; pe această bază structurile locale ar fi avut şi legitimitate, şi responsabilitate directă în faţa populaţiei, beneficiind şi de o largă autonomie în colectarea şi gestionarea fondurilor de asigurări de sănătate. Acest model nu a fost însă acceptat, legea fiind modificată semnificativ. În prezent, în conformitate cu Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, CNAS este o instituţie publică autonomă, care administrează şi gestionează sistemul de asigurări sociale de sănătate şi are o conducere tripartită, reprezentată de sindicate, patronate şi autorităţile statului.

    În 2008, în România existau 430 de spitale publice în reţeaua MS, 897 de unităţi ambulatorii, centre medicale specializate, centre medicale de înaltă performanţă, cuprinzând 9.038 de cabinete medicale specializate. Pe lângă acestea, existau 2.555 de laboratoare şi unităţi medicale de imagistică (inclusiv cele din spitale), 11.279 de cabinete de medicină de familie şi alte 1.033 de cabinete de medicină generală, care asigurau, în principal, servicii de medicină a muncii, precum şi 11.025 de cabinete stomatologice şi 6.127 de farmacii (din date ale MS - CNOASIIDS).

    Sistemul de sănătate românesc continuă să se bazeze pe asistenţa spitalicească ca principală metodă de intervenţie, România înregistrând în continuare una dintre cele mai mari rate de spitalizare din Uniunea Europeană: 215,13 internări la 1.000 de locuitori, în anul 2007.

    Internări la 100.000 de locuitori (Eurostat)

	

 ┌────────────────────────────────────┬───────┬───────┬───────┬───────┬───────┐
 │ time │ 2003 │ 2004 │ 2005 │ 2006 │ 2007 │
 │ geo │ │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Belgium │16092.4│16067.3│17241.5│15967.3│15866.0│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Bulgaria │17047.2│18938.4│20857.0│21473.7│22655.3│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Czech Republic │23679.7│23810.9│22311.7│21588.5│21467.8│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Denmark │16872.9│17343.3│17367.5│ 9018.5│17398.6│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Germany (including ex-GDR from 1991)│ :│ :│ :│22040.9│22710.2│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Estonia │18678.3│18841.1│17923.2│18306.7│18420.7│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │France │17734.7│17582.9│17487.0│17418.9│17155.8│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Italy │15924.8│15650.6│15308.8│15152.2│ :│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Hungary │ :│23887.0│24331.9│23889.0│20539.5│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Netherlands │ 9706.4│10169.1│10414.1│10688.7│10931.0│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Poland │17401.7│17776.4│14309.7│14935.4│14593.2│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │România │22853.1│22724.4│20305.0│22953.8│21513.3│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Slovenia │ :│ :│ :│16674.0│16836.5│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Slovakia │19600.9│19740.5│19805.2│19940.9│ :│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │United Kingdom │13660.1│ :│13541.1│12375.1│12869.8│
 ├────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │Croaţia │13229.8│13338.8│13329.8│14159.5│ :│
 └────────────────────────────────────┴───────┴───────┴───────┴───────┴───────┘


    Spitalele sunt organizate conform titlului VII - Spitalele din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ca instituţii de asistenţă medicală, dotate cu paturi, de utilitate publică, persoane juridice, care prestează servicii de asistenţă medicală.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.