- maximizarea capacităţii de extracţie zilnică din depozitele de înmagazinare subterană; - suplimentarea de către furnizorii de gaze a cantităţilor de gaze naturale din import curent peste nivelurile curente contractate; - întreruperea/limitarea consumului la consumatorii care deţineau statut de consumatori întreruptibili; - reducerea sau menţinerea la un nivel scăzut a consumului de gaze naturale al altor consumatori care nu aveau statut de consumatori întreruptibili (prin reducerea sau amânarea reluării producţiei pe perioada situaţiei de urgenţă); această acţiune s-a realizat în mod amiabil, prin înţelegerea părţilor; - disponibilizarea unor cantităţi de gaze naturale prin utilizarea de combustibili alternativi (păcură, cărbune etc.) de către producătorii de energie electrică şi termică. Situaţia de urgenţă a durat până la data de 29 ianuarie 2009, aceasta fiind ridicată prin
Decizia primului-ministru nr. 62/2010 privind constatarea încetării situaţiei de urgenţă în asigurarea siguranţei aprovizionării cu gaze naturale; ● în data de 9 februarie 2010, convocarea în regim de urgenţă a Comisiei de coordonare, determinată de scăderea parametrilor tehnologici din Sistemul naţional de transport; ● Comisia de coordonare a constatat că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la
art. 3 lit. c) din Legea nr. 346/2007 privind măsuri pentru asigurarea siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale şi nu a confirmat situaţia de urgenţă. 3. Constatările efectuate de Comisia de coordonare ca urmare a monitorizării aspectelor legate de siguranţă aprovizionării cu gaze naturale în perioada iulie 2009-iulie 2010 3.1. Constatări privind influenţa măsurilor adoptate de către Comisia de coordonare în domeniile obligaţiei de serviciu public şi concurenţei Măsurile adoptate de Comisia de coordonare în perioada situaţiei de urgenţă au vizat următoarele obiective: a) îndeplinirea obligaţiei de serviciu public: - livrările de gaze naturale către categoriile de consumatori prevăzute la
art. 10 alin. (2) din Legea nr. 346/2007 s-au efectuat în regim continuu şi în condiţii de siguranţă; - livrările de gaze naturale către consumatorii industriali, alţii decât cei cu statut de consumatori întreruptibili sau care au avut posibilitatea funcţionării prin utilizarea de combustibili alternativi, au avut în vedere reducerea/eliminarea efectelor negative asupra activităţii acestora. În acest fel, măsurile luate de Comisia de coordonare pe timpul situaţiei de urgenţă şi care au fost puse în aplicare cu maximă operativitate atât de operatorul Sistemului naţional de transport, cât şi de către ceilalţi operatori din sectorul gazelor naturale au contribuit esenţial la îndeplinirea obligaţiei de serviciu public, aşa cum este definită în
Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările şi completările ulterioare.