Inapoi la Cautare

PROCEDURĂ din /2018


de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 08.04.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (08.04.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

──────────

    Aprobată prin Ordinul nr. 1.855 din 26 iulie 2018
, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 721 din 21 august 2018.

──────────

    1. Prezenta procedură se aplică persoanelor fizice care, până la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2018
 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare, cu modificările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă, datorează impozit pe venit stabilit pentru anul 2018 în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal
, cu modificările şi completările ulterioare.

    2. Pentru anularea obligaţiilor fiscale reprezentând impozit pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate, compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori, denumit în continuare compartiment de specialitate, verifică în evidenţa fiscală sumele individualizate în deciziile de plăţi anticipate comunicate contribuabililor, care fac obiectul anulării.

    2.1. În situaţia în care obligaţiile fiscale prevăzute la pct. 2 au fost stinse, compartimentul de specialitate va reanaliza evidenţa fiscală şi va reface stingerile astfel încât obiectul anulării să îl reprezinte obligaţiile fiscale individualizate în deciziile de plăţi anticipate pentru impozitul pe venit stabilit pentru anul 2018. Compartimentul de specialitate procedează la întocmirea unui referat de aprobare a anulării obligaţiilor fiscale şi emiterea Deciziei de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate.

    2.2. În situaţia în care obligaţiile fiscale prevăzute la pct. 2 nu au fost stinse, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat de aprobare a anulării obligaţiilor fiscale şi emite Decizia de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate.

    3. Decizia de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate se întocmeşte de către compartimentul de specialitate în două exemplare, se avizează de şeful compartimentului şi se aprobă de conducătorul unităţii fiscale.

    4. Decizia prevăzută la pct. 3 se comunică de către organul fiscal central competent contribuabilului, potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală
, cu modificările şi completările ulterioare, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.

    5. În cazul în care, anterior intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, au fost emise, dar nu au fost comunicate decizii de impunere prin care s-au stabilit plăţi anticipate de impozit pe venit, compartimentul de specialitate procedează la întocmirea unui referat motivat şi a Borderoului de adăugare/scădere a obligaţiilor fiscale, care stau la baza scăderii din evidenţă a obligaţiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate. Aceste documente se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi se aprobă de conducătorul unităţii fiscale.

    6. Pentru obligaţiile fiscale scăzute din evidenţa fiscală conform pct. 5, compartimentul de specialitate nu emite Decizia de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate.

    7. În cazul în care obligaţiile fiscale prevăzute la pct. 2, care au fost anulate potrivit prezentei proceduri, au fost stinse, contribuabilii pot solicita restituirea acestora, prin depunerea unei cereri la organul fiscal central competent, prevederile art. 168 din Legea nr. 207/2015
, cu modificările şi completările ulterioare, fiind aplicabile în mod corespunzător. Modelul cererii de restituire este prevăzut în Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 63/2017
 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale, precum şi pentru modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.454/2016
 pentru aprobarea Procedurii
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.