Inapoi la Cautare

PROCEDURĂ din /2001


privind restituirea taxei pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile utilizate în cadrul programelor de asistenţa economică, tehnică şi în domenii conexe, acordată de Statele Unite ale Americii în cadrul Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Bucureşti la 24 octombrie 1995


Puteti sa consultati o forma actualizata valabilă între 09.05.2001 și 25.02.2003 , conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata ,valabilă între 09.05.2001 și 25.02.2003 , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    I. Potrivit prevederilor art. III din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenţa economică, tehnica şi în domenii conexe, ratificat prin Ordonanţa Guvernului nr. 25/1996, se restituie taxa pe valoarea adăugată pentru:

    a) bunurile procurate din ţara şi/sau serviciile utilizate în cadrul programelor de asistenţa, acordată de Statele Unite ale Americii, de către organizaţiile publice sau private cu responsabilităţi în implementarea programelor respective;

    b) bunurile achiziţionate din ţara, destinate folosinţei proprii a personalului şi familiilor acestuia, care sunt în relaţii contractuale sau sunt angajaţii organizaţiilor publice ori private care sunt responsabile pentru implementarea programelor de asistenţa ale Statelor Unite ale Americii şi care se afla în România pentru a îndeplini activităţi în legătură cu programele de asistenţa ale Statelor Unite ale Americii, cu excepţia cetăţenilor români sau a acelor persoane care sunt rezidenţi permanenţi în România, în înţelesul Convenţiei de la Viena referitor la relaţiile diplomatice;

    c) închirierea clădirilor ca reşedinţa a persoanelor prevăzute la lit. b).

    II. a) Pentru bunurile procurate din ţara şi/sau serviciile utilizate de organizaţiile publice şi private - persoane juridice române care se încadrează la pct. I lit. a) - taxa pe valoarea adăugată se restituie lunar, la cerere, de către organele fiscale teritoriale la care sunt înregistrate ca plătitoare de impozite şi taxe, în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de restituire, pe baza verificărilor efectuate.

    b) Cererea de restituire întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezenta procedura, împreună cu Borderoul documentelor justificative, întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezenta procedura, se depun la organele fiscale până la finele lunii următoare celei pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adăugată.

    c) Organele fiscale vor verifica:

    - dacă documentele care atesta achiziţionarea bunurilor şi/sau a serviciilor corespund formularelor tipizate comune şi specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adăugată, prevăzute de reglementările în vigoare, şi dacă se referă la luna pentru care se solicita restituirea;

    - dacă bunurile şi/sau serviciile pentru care se solicita restituirea se încadrează în prevederile pct. I lit. a);

    - existenta documentelor care atesta plata bunurilor şi/sau a serviciilor şi a taxei pe valoarea adăugată aferente, solicitate la restituire.

    d) Nedepunerea în termen a cererii de restituire atrage pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea adăugată.

    e) După verificare se va întocmi un act de control din care să rezulte suma de restituit. În cazul în care organele de control propun în urma verificării aprobarea rambursarii parţiale a taxei pe valoarea adăugată sau respingerea cererii, acestea vor menţiona în actul de control întocmit motivele şi cauzele care determina situaţia respectiva.

    f) Restituirea taxei pe valoarea adăugată se aproba de conducătorul unităţii fiscale. Pe baza aprobării organele fiscale vor efectua restituirea sumei către beneficiarul cererii prin trezoreria statului.

    g) Măsurile dispuse prin actul de control pot fi contestate de titularul cererii conform prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind soluţionarea contestaţiilor împotriva măsurilor dispuse prin actele de control sau de impunere întocmite de organele Ministerului Finanţelor Publice.

    III. a) Organizaţiile publice sau private - persoane juridice străine care se încadrează la pct. I lit. a) -, precum şi persoanele fizice menţionate la pct. I lit. b) vor depune în doua exemplare la Ministerul Afacerilor Externe - Direcţia protocol, cel târziu până la finele lunii următoare celei pentru care se solicita restituirea, cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată, conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezenta procedura, însoţită de:
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.