În baza
Hotărârii Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie şi în temeiul
art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, aprobată şi modificată prin
Legea nr. 650/2002, în baza
Hotărârii Guvernului nr. 739/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor şi Mediului şi în temeiul
art. 30 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2001 privind reglementarea producţiei, circulaţiei şi comercializării alimentelor, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 57/2002, în baza
Hotărârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, văzând referatul de aprobare întocmit de Direcţia strategii, politici şi programe pentru comerţ interior din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, ministrul agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului şi ministrul sănătăţii emit prezentul ordin.
ART. 1 (1) Pieţele de gros pentru produse agricole şi agroalimentare, denumite în continuare pieţe, sunt structuri de vânzare, altele decât cele cu amănuntul, care asigură condiţiile necesare pentru comercializarea legumelor şi fructelor proaspete, a unor produse agroalimentare, precum şi produse industriale specifice, cum ar fi unelte şi echipamente agricole, în conformitate cu reglementările legale în vigoare. (2) Stabilirea condiţiilor minime obligatorii la comercializarea produselor agricole şi agroalimentare în pieţe are ca scop: a) sprijinirea producătorilor agricoli organizaţi în exploataţii agricole, asociaţii profesionale şi interprofesionale; b) valorificarea potenţialului agricol din zonă; c) creşterea consumului de legume şi fructe proaspete; d) creşterea calităţii şi competitivităţii acestora; e) crearea condiţiilor de transparenţă şi concurenţă loială între participanţii la piaţă; f) asigurarea unei protecţii mai mari a consumatorilor şi satisfacerea cerinţelor acestora la nivel superior.
ART. 2.