În temeiul
art. 4 alin. (1) pct. 53 din Hotărârea Guvernului nr. 36/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere prevederile
art. 129 alin. (1) pct. 2 lit. c) din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 3/2018 privind monitorizarea infrastructurilor pieţei financiare şi a instrumentelor de plată şi prevederile
Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică, republicată, ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale emite prezentul ordin.
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 Prezentul ordin reglementează procedura de eliberare a avizului Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale pentru instrumentele de plată electronică cu acces la distanţă furnizate de către prestatorii de servicii de plată autorizaţi de Banca Naţională a României, de tip internet-banking, home-banking, phone-banking sau mobile-banking, necesar pentru notificarea acestora către BNR, precum şi înscrierea auditorilor IT, conform procedurii prevăzute în cap. III.
ART. 2 Prezentul ordin stabileşte cerinţele minime de securitate ale sistemelor informatice pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii de plată prevăzuţi la art. 1, prin intermediul cărora este furnizat instrumentul de plată electronică cu acces la distanţă.
ART. 3 În înţelesul prezentului ordin, termenii, expresiile şi abrevierile de mai jos au următoarele semnificaţii: 1. ameninţare - cauza potenţială a unui incident nedorit, care poate dăuna unui sistem sau unei organizaţii; 2. administrator al arhivei electronice - persoana fizică sau juridică acreditată de autoritatea de reglementare şi supraveghere specializată în domeniu să administreze sistemul electronic de arhivare şi documentele arhivate în cadrul arhivei electronice; 3. arhivă electronică - sistemul electronic de arhivare, împreună cu totalitatea documentelor în formă electronică arhivate;