Inapoi la Cautare

ORDIN 16 /2012


privind misiunile de urmărire, inspectare şi reţinere a navelor sau ambarcaţiunilor suspecte, executate de navele militare aparţinând Ministerului Apărării Naţionale


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 14.08.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (14.08.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Pentru aplicarea prevederilor art. 25 alin. (1), art. 35 alin. (6) şi art. 57 din Legea nr. 17/1990 privind regimul juridic al apelor maritime interioare, al mării teritoriale, al zonei contigue şi al zonei economice exclusive ale României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 3 din Memorandumul de înţelegere dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Turcia privind cooperarea în cadrul Operaţiunii Black Sea Harmony, semnat la Istanbul la 31 martie 2009, ratificat prin Legea nr. 114/2010, şi ale art. 2 şi art. 11 din Legea nr. 121/2011 privind participarea forţelor armate la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român,

    având în vedere prevederile art. 22 şi 25 din Legea nr. 122/2011 privind regimul armelor, dispozitivelor militare şi muniţiilor deţinute de Ministerul Apărării Naţionale şi de forţele armate străine pe teritoriul României,

    în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,

    ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.

    ART. 1

    (1) Navele militare aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, denumite în continuare navele militare, execută misiuni de urmărire, inspectare şi reţinere a navelor sau ambarcaţiunilor suspecte, în zonele de responsabilitate, la ordinul şefului Statului Major General sau al comandantului comandamentului NATO/UE/forţei multinaţionale care exercită temporar controlul operaţional asupra acestor nave militare sau al înlocuitorului legal, comunicat pentru fiecare situaţie, după identificarea, certificarea şi validarea unuia dintre criteriile de comportament suspect.

    (2) Urmărirea navelor sau ambarcaţiunilor suspecte constă în setul de acţiuni specifice privind căutarea, descoperirea, identificarea, menţinerea contactului vizual sau radiotehnic, interogarea, devierea şi redirecţionarea, executate succesiv sau selectiv, în funcţie de situaţie.

    (3) Inspectarea navelor sau a ambarcaţiunilor suspecte reprezintă controlul propriu-zis al acestora şi presupune trimiterea de la nava militară la bordul navei sau ambarcaţiunii inspectate a echipei specializate în obţinerea de informaţii şi probe suplimentare, pentru validarea/invalidarea statutului navei sau ambarcaţiunii în cauză; inspectarea nu are caracterul unei percheziţii, dar include dreptul de a verifica personalul, documentele şi încărcătura navei sau ambarcaţiunii inspectate.

    (4) Reţinerea navelor sau ambarcaţiunilor suspecte se materializează prin lipsirea de libertatea de deplasare, după încălcarea de către acestea a regulilor stabilite în cadrul zonei de responsabilitate, însoţirea în portul desemnat şi predarea către autorităţile competente; reţinerea implică şi persoanele aflate la bordul navelor sau ambarcaţiunilor suspecte, cu excepţia urgenţelor medicale.

    ART. 2

    În sensul prezentului ordin, următoarele expresii şi termeni se definesc sau au următorul înţeles:

    a) criteriile de comportament suspect - setul de acţiuni şi indicii care permit să se aprecieze dacă o navă sau ambarcaţiune încalcă regulile de navigaţie stabilite prin convenţiile internaţionale, legislaţia naţională şi regulile stabilite pentru misiunile şi operaţiile desfăşurate sub mandat ONU/OSCE, sub conducerea NATO/UE, precum şi în cadrul unor coaliţii, respectiv dacă acţiunile navei sau ambarcaţiunii şi/sau ale echipajului acesteia contravin unei bune practici marinăreşti, după caz;

    b) itinerarul de navigaţie - traseul unei nave sau ambarcaţiuni stabilit prin planificarea marşului sau adoptat, la un moment dat, în funcţie de starea tehnică, condiţiile hidrometeorologice sau intenţia persoanei care deţine comanda acelei nave sau ambarcaţiuni, necesar ajungerii dintr-un port de plecare într-un port de destinaţie;

    c) lista contactelor de interes - baza de date ce cuprinde navele sau ambarcaţiunile care prezintă o ameninţare imediată, respectiv o potenţială ameninţare la adresa României, statelor membre NATO/UE sau care prezintă interes pentru activităţile de culegere a informaţiilor; această listă este elaborată şi revizuită periodic de autorităţile naţionale cu responsabilităţi în domeniu ori de către comandamentul NATO/UE/forţei multinaţionale care exercită la un moment dat controlul operaţional asupra navei militare;

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.