Inapoi la Cautare

ORDIN 130 /2019


pentru stabilirea atribuţiilor autorităţilor responsabile cu implementarea datelor în sistemul Eurodac şi pentru stabilirea metodologiei practice de cooperare în vederea aplicării regulamentelor europene în domeniu


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 14.12.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (14.12.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere obligativitatea aplicării legislaţiei Uniunii Europene de către România ca stat membru al Uniunii Europene, precum şi faptul că regulamentele Uniunii Europene sunt direct aplicabile, relevante în acest domeniu fiind:

    - Regulamentul (UE) nr. 603/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind instituirea sistemului „Eurodac“ pentru compararea amprentelor digitale în scopul aplicării eficiente a Regulamentului (UE) nr. 604/2013 de stabilire a criteriilor şi mecanismelor de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei cereri de protecţie internaţională prezentate într-unul dintre statele membre de către un resortisant al unei ţări terţe sau de către un apatrid şi privind cererile autorităţilor de aplicare a legii din statele membre şi a Europol de comparare a datelor Eurodac în scopul asigurării respectării aplicării legii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.077/2011 de instituire a Agenţiei europene pentru gestionarea operaţională a sistemelor informatice la scară largă, în spaţiul de libertate, securitate şi justiţie, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 180 din 29 iunie 2013, denumit în continuare Regulamentul Eurodac;

    – Regulamentul (UE) nr. 604/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 de stabilire a criteriilor şi mecanismelor de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei cereri de protecţie internaţională prezentate într-unul dintre statele membre de către un resortisant al unei ţări terţe sau de către un apatrid, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 180 din 29 iunie 2013, denumit în continuare Regulamentul Dublin;

    – Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 118/2014 al Comisiei din 30 ianuarie 2014 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.560/2003 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 343/2003 al Consiliului de stabilire a criteriilor şi mecanismelor de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei cereri de azil prezentate într-unul dintre statele membre de către un resortisant al unei ţări terţe, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 39 din 8 februarie 2014, denumit în continuare Regulamentul de implementare a Regulamentului Dublin;

    – Regulamentul (UE) 2018/1.726 al Parlamentului European şi al Consiliului din 14 noiembrie 2018 privind Agenţia Uniunii Europene pentru Gestionarea Operaţională a Sistemelor Informatice la Scară Largă în Spaţiul de Libertate, Securitate şi Justiţie (eu-LISA) şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.987/2006 şi a Deciziei 2007/533/JAI a Consiliului, precum şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.077/2011, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 295 din 21 noiembrie 2018,

    având în vedere funcţionarea sistemului Eurodac în România prin participarea mai multor structuri din cadrul sau din subordinea Ministerului Afacerilor Interne,

    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007
 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008
, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 115 alin. (2) din Legea nr. 122/2006
 privind azilul în România, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:

    ART. 1

    (1) Inspectoratul General pentru Imigrări, denumit în continuare I.G.I., este structura responsabilă de managementul tranzacţiilor electronice cu amprente papilare în format digital între Sistemul central Eurodac şi România. I.G.I. asigură administrarea staţiilor de amprentare din dotare, precum şi conectarea acestora la nodul de comunicaţii al Reţelei de comunicaţii integrate voce/date, denumită în continuare RCVD, a Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I.

    (2) Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei din cadrul M.A.I., denumită în continuare D.G.C.T.I., este structura responsabilă prin grija căreia se asigură comunicaţiile de date de arie largă prin RCVD, necesare staţiilor de amprentare din locaţiile stabilite pe teritoriul României pentru interoperabilitate cu echipamentele instalate la sediul central al I.G.I.

    (3) D.G.C.T.I. este responsabilă de asigurarea comunicaţiei în vederea transmiterii datelor de la I.G.I. către sistemul central Eurodac prin intermediul reţelei europene de transmitere a datelor TESTA-NG.

    (4) I.G.I. şi Poliţia de Frontieră Română, denumită în continuare P.F.R., sunt structurile din subordinea M.A.I. responsabile de prelevarea amprentelor papilare în format digital, conform Regulamentului Eurodac, şi transmiterea acestora către Punctul naţional de acces Eurodac.

    (5) I.G.I. este structura responsabilă de stocarea, gestionarea şi transmiterea către Sistemul central Eurodac a amprentelor papilare în format electronic transmise de staţiile de amprentare din dotarea I.G.I. şi P.F.R. către sistemul Eurodac, având calitatea de punct naţional de acces Eurodac. I.G.I. este responsabil de gestionarea rezultatelor transmise de Sistemul central Eurodac, respectiv compararea rezultatelor în cazul coincidenţelor şi folosirea lor în cadrul procedurii de determinare a statului membru responsabil, potrivit Regulamentului Dublin.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.