Inapoi la Cautare

ORDIN 1043 /2003


privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementărilor privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 2


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 28.11.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (28.11.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Nr. 1.043.

	

    ANEXA

    1. Caseta reglementărilor va avea următorul cuprins:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
           MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
                                    RNTR 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reglementări privind condiţiile Aprobate prin:
tehnice pe care trebuie să le Ordinul ministrului lucrărilor publice,
îndeplinească vehiculele rutiere transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003
în vederea admiterii în circulaţie Modificate şi completate prin:
pe drumurile publice din România Ordinul ministrului transporturilor,
                                    construcţiilor şi turismului
                                    nr. 1.043/2003
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    2. În tot cuprinsul reglementărilor şi al anexelor la reglementări se înlocuieşte denumirea "Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei" cu denumirea "Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului".

    3. În tot cuprinsul reglementărilor şi al anexelor la reglementări se înlocuieşte sintagma "ECE-UN" cu sintagma "CEE-ONU".

    4. La secţiunea "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi" se modifica următoarele definiţii:

	

Masa proprie a vehiculului - masa vehiculului carosat gata de drum şi,
(masa vehiculului gata de drum) în cazul unui autovehicul tractor, cu
                                   excepţia celor din categoria M(1), cu
                                   dispozitivul de remorcare, dacă el este
                                   montat de constructor, sau masa sasiului
                                   sau a sasiului cu cabina, fără caroserie
                                   şi/sau dispozitivul de remorcare, dacă
                                   fabricantul nu monteaza caroseria şi/sau
                                   dispozitivul de cuplare (include masa
                                   corespunzătoare lichidelor, sculelor,
                                   rotii de rezerva, dacă este cazul,
                                   conducătorului şi, pentru autobuze şi
                                   autocare, a insotitorului, dacă este
                                   prevăzut în vehicul un scaun pentru
                                   acesta)
Masa maxima admisibilă de - masa cea mai mare care îndeplineşte
înmatriculare/exploatare condiţia de a fi mai mica sau egala cu
(pentru vehicul/ansamblu masa maxima tehnic admisibilă şi mai mica
de vehicule): sau egala cu masa totală maxima admisă
                                   în conformitate cu legislaţia în vigoare
                                   privind regimul drumurilor (sau o masa mai
                                   mica la cererea constructorului, cu
                                   acordul autorităţii competente).
                                   Este permisă atribuirea de către
                                   autoritatea competentă a unei mase mai
                                   mari în limitele masei maxime tehnic
                                   admisibile, pentru transportul de sarcini
                                   indivizibile sau pentru operaţiuni de
                                   transport naţional care nu afectează în
                                   mod semnificativ concurenta în transportul
                                   internaţional.
Masa maxima tehnic admisibilă - masa corespunzătoare sarcinii verticale
pe punctul de cuplare al statice maxim admisibilă pe punctul de
autovehiculului cuplare în funcţie de construcţia
                                   autovehiculului şi/sau a dispozitivului de
                                   cuplare şi care este declarata de
                                   constructorul autovehiculului. Prin
                                   definiţie, aceasta masa nu include masa
                                   dispozitivului de cuplare al
                                   autovehiculului
Masa remorcabila - masa corespunzătoare sarcinii verticale
                                   statice totale transmise la sol de axa sau
                                   grupul de axe ale vehiculului remorcat/
                                   vehiculelor remorcate
Masa maxima tehnic admisibilă - masa corespunzătoare sarcinii verticale
pe axa/grup de axe statice maxim admisibilă transmise solului
                                   de axa/grupul de axe, stabilită în funcţie
                                   de construcţia vehiculului, tipul axei/
                                   grupului de axe şi care este declarata de
                                   constructorul vehiculului.
    5. La secţiunea "Prescurtări şi definirea unor termeni utilizaţi"
       se adauga următoarea definiţie:

Masa maxima tehnic admisibilă - masa maxima a ansamblului care cuprinde
a ansamblului autovehiculul şi remorca/remorcile sale şi
                                   care este declarata de către constructor.
                                   În cazul unui ansamblu care include o
                                   semiremorca sau o remorca cu axa centrala,
                                   se utilizează masa maxima tehnic admisibilă
                                   pe axele remorcii şi nu masa maxima tehnic
                                   admisibilă a semiremorcii/remorcii cu axa
                                   centrala.


    6. La capitolul IV, secţiunea 1, punctul 1.6 va avea următorul cuprins:

    "1.6. Viteza maxima, prin construcţie, a autovehiculelor rutiere, înscrisă în Cartea de identitate a vehiculului, este cea indicată de constructor. Ea se măsoară:

    - pentru autovehicule din categoria M(1) şi N(1), conform Regulamentului nr. 68 CEE-ONU;

    - pentru autovehicule cu 2 sau 3 roti, conform Directivei 95/1/CEE , modificată ultima data prin Directiva 2002/41/CE ;

    - pentru tractoare agricole sau forestiere, conform Directivei 74/152/CEE , modificată ultima data prin Directiva 98/89/CE .

    Pentru autovehiculele prevăzute cu limitator de viteza, în Cartea de identitate a vehiculului se va înscrie viteza maxima care nu poate fi depăşită constructiv, datorită limitatorului."

    7. La capitolul IV, secţiunea 1, la punctul 1.7 se înlocuieşte textul "iar pentru vehiculele cu 2-3 roti puterea şi cuplul maxim se determina conform prevederilor Directivei 95/1/CEE " cu următorul text: "iar pentru autovehiculele cu 2 sau 3 roti puterea neta maxima şi momentul maxim se determina conform prevederilor Directivei 95/1/CEE , modificată ultima data prin Directiva 2002/41/CE .".

    8. La capitolul IV, secţiunea 2, punctul 2.1 va avea următorul cuprins:

    "2.1. Lăţimea maxima a vehiculelor este de 2,55 m, cu excepţia autovehiculelor din categoria M(1), a căror latime maxima este de 2,50 m. Vehiculele cu temperatura controlată pot avea lăţimea maxima de cel mult 2,60 m."

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic