În temeiul prevederilor
art. I alin. (7) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative şi al prevederilor
art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere avizul conform al Ministerului Finanţelor comunicat prin Adresa nr. 740.089 din 20.05.2022, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
ART. 1 Prin prezentul ordin se aprobă: a)
Procedura privind întocmirea şi transmiterea de către structura de inspecţie fiscală a listei cu obligaţiile fiscale ce pot face obiectul anulării prevăzute de
art. I din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative, individualizate în decizii de impunere emise şi comunicate contribuabilului în perioada cuprinsă între 1 iulie 2015 şi data intrării în vigoare a legii, prevăzută în anexa nr. 1; b)
Procedura pentru emiterea deciziei de anulare a obligaţiilor fiscale în baza prevederilor
art. I din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative, prevăzută în anexa nr. 2; c) modelul formularului „Decizie de anulare a obligaţiilor fiscale“, prevăzut în anexa nr. 3.
ART. 2 În cazul prevăzut de art. I din
Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative, procedura este aplicabilă şi la solicitarea contribuabilului.
ART. 3 Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, precum şi organele fiscale din subordinea acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.