Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 52 /2020


pentru modificarea art. 29^3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, precum şi pentru adoptarea unor măsuri privind beneficiarii de fonduri europene în contextul răspândirii COVID-19


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 07.02.2023, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (07.02.2023) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere prevederile Decretului nr. 195/2020
 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, precum şi ale Decretului nr. 240/2020
 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României,

    ţinând cont de evoluţia situaţiei epidemiologice la nivel naţional, evoluţie ce reclamă acţiuni concrete în sensul diminuării efectelor negative determinate de limitarea sau întreruperea activităţilor socioeconomice,

    dat fiind faptul că instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României este de natură a genera consecinţe negative în planul absorbţiei fondurilor europene, cu risc de a genera blocarea implementării proiectelor cu finanţare din fonduri nerambursabile externe, respectiv amânarea sau replanificarea unor activităţi, aspecte ce au drept consecinţe generarea riscului de pierdere a fondurilor alocate României în perioada de programare 2014-2020,

    luând în considerare necesitatea flexibilizării termenelor procedurale pentru diminuarea riscului de reziliere a contractelor de finanţare ca urmare a accesului limitat al beneficiarilor la resursele umane necesare pregătirii documentelor aferente prefinanţărilor/cererilor de plată/cererilor de rambursare,

    ţinând cont de faptul că restricţiile privind circulaţia persoanelor ca urmare a instituirii stării de urgenţă vor reduce capacitatea resurselor umane, atât în ceea ce priveşte activitatea sistemului de management şi control al fondurilor externe nerambursabile, respectiv autorităţi de management, organisme intermediare etc., cât şi a beneficiarilor publici şi privaţi ai proiectelor,

    având în vedere necesitatea adoptării în regim de urgenţă a unor măsuri de susţinere pentru categoriile de beneficiari cele mai expuse riscului în vederea asigurării un flux suplimentar de numerar, necesar constituirii de stocuri de materii prime şi echipamente aferente angajamentelor legale în curs de implementare, cât şi a degrevării resurselor umane existente la nivelul acestora de o serie de obligaţii legale cu termen redus de exigibilitate,

    luând în considerare iminenţa unui impact negativ major al măsurilor adoptate ca urmare a instituirii stării de urgenţă, constând în:

    - măsuri de carantină/izolare la domiciliu, suspendare/reducere a activităţii instituţiilor publice, fapt ce va determina inevitabil întârzieri în implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene, cu perturbarea fluxului financiar, respectiv depunerea cererilor de rambursare/cererilor de plată de către beneficiari sau chiar suspendarea/rezilierea contractelor de finanţare;

    – măsuri de prioritizare a resurselor financiare către activităţi legate de situaţia generată de epidemia COVID-19, care pot determina blocaje în implementarea proiectelor aprobate la finanţare, inclusiv imposibilitatea asigurării fondurilor necesare asigurării cofinanţării proiectelor de la bugetul de stat;

    – măsuri de limitare sau întrerupere a activităţilor socioeconomice care vor determina imposibilitatea beneficiarilor privaţi de a asigura resursele financiare pentru susţinerea contribuţiei private la derularea proiectelor şi, pe cale de consecinţă, imposibilitatea/întârzierea depunerii de cereri de prefinanţare/plată/rambursare;

    – perturbarea activităţii operatorilor economici cu impact asupra derulării procedurilor de achiziţie, precum şi întârzieri în prestarea serviciilor, furnizarea bunurilor şi în executarea contractelor de lucrări din cauza închiderii totale sau parţiale a şantierelor, cu consecinţe asupra întârzierii plăţilor către contractori;

    – restricţiile privind circulaţia persoanelor şi a bunurilor, precum şi schimbarea priorităţilor la nivelul instituţiilor care vor determina scăderi ale cererii de servicii şi bunuri cu precădere în ceea ce priveşte activităţi care vizează inclusiv organizarea de evenimente, constând în sesiuni de formare profesională internă/externă, evenimente de comunicare şi realizarea deplasărilor interne/externe, până la imposibilitatea desfăşurării acestora,

    în considerarea faptului că aspectele anterior menţionate vizează interesul public şi constituie situaţii urgente şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,

    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic