Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 155 /2007


pentru modificarea alin. (4) şi (5) ale art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 03.08.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (03.08.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Având în vedere concluziile întâlnirii care a avut loc la Bruxelles la data de 23 noiembrie 2007, potrivit cărora, conform angajamentelor asumate de România, este necesar a se stabili grile diferite de impozitare, întrucât perioada de tranziţie obţinută de România în cursul negocierilor de aderare la Uniunea Europeană vizează doar vehiculele înmatriculate în România şi angajate exclusiv în operaţiuni de transport intern, iar vehiculele româneşti care desfăşoară activităţi de transport internaţional, ce beneficiază direct de avantajele oferite de Piaţa Unică, trebuie să plătească impozitele minime stabilite prin Directiva 1999/62/CE privind taxarea autovehiculelor de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri.

    Modalitatea de aplicare a angajamentelor asumate pe marginea acestui subiect nu este conformă cu negocierile purtate anterior aderării.

    România şi-a asumat corectarea modului de transpunere a anexei nr. 1 la Directiva 1999/62/CE referitoare la impozitul pentru mijloacele de transport, care se datorează în prezent conform art. 263 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în caz contrar, Comisia Europeană continuând procedura de infrigement demarată contra României pentru netranspunerea corectă a prevederilor comunitare,

    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. I


    Alineatele (4) şi (5) ale articolului 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi vor avea următorul cuprins:

    "(4) În cazul unui autovehicul de transport marfă cu masa totală autorizată egală sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare prevăzută în tabelul următor:

	

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Autovehicule de transport marfă cu masa totală autorizată │
│ egală sau mai mare de 12 tone │
├────────────────────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┤
│Numărul axelor │Impozitul, în lei, │Impozitul, în lei, │
│şi masa totală maximă autorizată │pentru vehiculele │pentru vehiculele │
│ │angajate exclusiv │angajate în │
│ │în operaţiunile │operaţiunile │
│ │de transport intern │de transport intern │
│ │ │şi internaţional │
│ ├──────────┬─────────┼──────────┬─────────┤
│ │Vehicule │Vehicule │Vehicule │Vehicule │
│ │cu sistem │cu alt │cu sistem │cu alt │
│ │de sus- │sistem de│de suspen-│sistem de│
│ │pensie │suspensie│sie │suspensie│
│ │pneumatică│ │pneumatică│ │
│ │sau un │ │sau un │ │
│ │echivalent│ │echivalent│ │
│ │recunoscut│ │recunoscut│ │
├────┬───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│I. │Vehicule cu două axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │1. Masa nu mai puţin de 12 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │13 tone │ 0 │ 72 │ 0│ 102│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │2. Masa nu mai puţin de 13 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │14 tone │ 72 │ 198 │ 102│ 282│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │3. Masa nu mai puţin de 14 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │15 tone │ 198 │ 278 │ 282│ 397│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │4. Masa nu mai puţin de 15 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │18 tone │ 278 │ 630 │ 397│ 899│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│II. │Vehicule cu 3 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │1. Masa nu mai puţin de 15 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │17 tone │ 72 │ 125 │ 102 │ 178│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │2. Masa nu mai puţin de 17 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │19 tone │ 125 │ 255 │ 178 │ 364│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │3. Masa nu mai puţin de 19 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │21 de tone │ 255 │ 331 │ 364 │ 473│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │4. Masa nu mai puţin de 21 │ │ │ │ │
│ │de tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │23 de tone │ 331 │ 510 │ 473 │ 729│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │5. Masa nu mai puţin de 23 │ │ │ │ │
│ │de tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │25 de tone │ 510 │ 793 │ 729 │ 1.132│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │6. Masa nu mai puţin de 25 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │26 de tone │ 510 │ 793 │ 729 │ 1.132│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│III.│Vehicule cu 4 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │1. Masa nu mai puţin de 23 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │25 de tone │ 331 │ 336 │ 473 │ 479│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │2. Masa nu mai puţin de 25 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │27 de tone │ 336 │ 524 │ 479 │ 748│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │3. Masa nu mai puţin de 27 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 29 de tone │ 524 │ 832 │ 748 │ 1.188│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │4. Masa nu mai puţin de 29 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 31 de tone │ 832 │ 1.234 │ 1.188 │ 1.762│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │5. Masa nu mai puţin de 31 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 32 de tone │ 832 │ 1.234 │ 1.188 │ 1.762│
└────┴───────────────────────────────┴──────────┴─────────┴──────────┴─────────┘


    (5) În cazul unei combinaţii de autovehicule (un autovehicul articulat sau tren rutier) de transport marfă cu masa totală maximă autorizată egală sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare prevăzută în tabelul următor:


	

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Combinaţii de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de │
│transport marfă cu masa totală maximă autorizată egală sau mai mare de 12 tone│
├────────────────────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┤
│Numărul axelor │Impozitul, în lei, │Impozitul, în lei, │
│şi masa totală maximă autorizată │pentru vehiculele │pentru vehiculele │
│ │angajate exclusiv │angajate în │
│ │în operaţiunile │operaţiunile │
│ │de transport intern │de transport intern │
│ │ │şi internaţional │
│ ├──────────┬─────────┼──────────┬─────────┤
│ │Vehicule │Vehicule │Vehicule │Vehicule │
│ │cu sistem │cu alt │cu sistem │cu alt │
│ │de sus- │sistem de│de suspen-│sistem de│
│ │pensie │suspensie│sie │suspensie│
│ │pneumatică│ │pneumatică│ │
│ │sau un │ │sau un │ │
│ │echivalent│ │echivalent│ │
│ │recunoscut│ │recunoscut│ │
├────┬───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│I. │Vehicule cu 2+1 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │1. Masa nu mai puţin de 12 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │14 tone │ 0 │ 0 │ 0│ 0│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │2. Masa nu mai puţin de 14 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │16 tone │ 0 │ 0 │ 0│ 0│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │3. Masa nu mai puţin de 16 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │18 tone │ 0 │ 33 │ 0│ 46│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │4. Masa nu mai puţin de 18 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │20 tone │ 33 │ 74 │ 46│ 105│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │5. Masa nu mai puţin de 20 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │22 tone │ 74 │ 173 │ 105│ 246│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │6. Masa nu mai puţin de 22 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │23 tone │ 173 │ 223 │ 246│ 318│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │7. Masa nu mai puţin de 23 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │25 tone │ 223 │ 402 │ 318│ 574│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │8. Masa nu mai puţin de 25 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │28 tone │ 402 │ 705 │ 574│ 1.007│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│II. │Vehicule cu 2+2 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │1. Masa nu mai puţin de 23 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │25 tone │ 69 │ 161 │ 98 │ 230│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │2. Masa nu mai puţin de 25 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │26 tone │ 161 │ 264 │ 230 │ 377│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │3. Masa nu mai puţin de 26 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │28 de tone │ 264 │ 388 │ 377 │ 554│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │4. Masa nu mai puţin de 28 │ │ │ │ │
│ │de tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │29 de tone │ 388 │ 469 │ 554 │ 669│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │5. Masa nu mai puţin de 29 │ │ │ │ │
│ │de tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │31 de tone │ 469 │ 770 │ 669 │ 1.099│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │6. Masa nu mai puţin de 31 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │33 de tone │ 770 │ 1.068 │ 1.099 │ 1.525│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │7. Masa nu mai puţin de 33 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │36 de tone │ 1.068 │ 1.622 │ 1.525 │ 2.316│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │8. Masa nu mai puţin de 36 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │38 de tone │ 1.068 │ 1.622 │ 1.525 │ 2.316│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│III.│Vehicule cu 2+3 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │1. Masa nu mai puţin de 36 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │38 de tone │ 850 │ 1.183 │ 1.214 │ 1.689│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │2. Masa nu mai puţin de 38 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ │40 de tone │ 1.183 │ 1.608 │ 1.689 │ 2.296│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│IV. │Vehicule cu 3+2 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │1. Masa nu mai puţin de 36 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 38 de tone │ 751 │ 1.043 │ 1.073 │ 1.489│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │2. Masa nu mai puţin de 38 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 40 de tone │ 1.043 │ 1.442 │ 1.489 │ 2.060│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │3. Masa nu mai puţin de 40 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 44 de tone │ 1.442 │ 2.133 │ 2.060 │ 3.047│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│V. │Vehicule cu 3+3 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │1. Masa nu mai puţin de 36 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 38 de tone │ 427 │ 517 │ 610 │ 738│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │2. Masa nu mai puţin de 38 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 40 de tone │ 517 │ 772 │ 738 │ 1.102│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ │3. Masa nu mai puţin de 40 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 44 de tone │ 774 │ 1.229 │ 1.102 │ 1.755"│
└────┴───────────────────────────────┴──────────┴─────────┴──────────┴─────────┘


    ART. II


    În vederea stabilirii impozitului datorat pentru anul fiscal 2008, pentru fiecare mijloc de transport cu masa prevăzută la art. 263 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, întreprinderile şi operatorii de transport rutier astfel cum sunt aceştia definiţi în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sunt obligaţi să declare pe propria răspundere, până la data de 31 martie 2008, dacă vehiculul a efectuat sau urmează să efectueze în cursul anului cel puţin o operaţiune de transport rutier internaţional.

    ART. III

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.