Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 87 /2020


privind organizarea şi funcţionarea Corpului de control al prim-ministrului, precum şi pentru instituirea unor măsuri de îmbunătăţire a activităţii acestuia


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 04.07.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (04.07.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere:

    - prevederile art. 25 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ
, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora, în realizarea funcţiilor sale, Guvernul controlează activitatea ministerelor şi a celorlalte organe centrale de specialitate din subordinea sa;

    – faptul că, la nivelul puterii executive, exercitarea funcţiei de control administrativ asupra ministerelor şi a celorlalte organe centrale de specialitate din subordinea Guvernului se realizează prin intermediul aparatului propriu de lucru al Guvernului, atribut ce presupune existenţa, la nivelul acestuia, a unor mecanisme de control administrativ clar definite, care să conducă la creşterea eficienţei administraţiei publice centrale;

    – faptul că, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, funcţia de control administrativ este exercitată de Corpul de control al prim-ministrului, structură care, potrivit cadrului normativ actual, este reglementată succint, având o competenţă materială şi funcţională generică, sumară, insuficientă în raport cu rolul şi responsabilitatea acestei structuri; astfel, cadrul legal actual nu prevede modalităţi concrete, norme şi proceduri opozabile terţilor prin care Corpul de control al prim-ministrului să îşi poată desfăşura activitatea de control administrativ, dispoziţiile legale în vigoare fiind excesiv de lacunare, fără a acoperi configurarea principalelor trăsături şi elementele definitorii ale instituţiei;

    – faptul că inexistenţa unei reglementări clare, lipsite de ambiguitate a atribuţiilor Corpului de control al prim-ministrului conduce, în mod frecvent, la refuzul ori întârzierea entităţilor publice controlate de a pune la dispoziţia structurii de control a datelor, documentelor sau informaţiilor care vizează obiectivele controlului şi, pe cale de consecinţă, dificultăţi crescute în activitatea desfăşurată şi chiar imposibilitatea de a finaliza acţiuni de control şi de a valorifica rezultatele acesteia;

    – faptul că insuficienta reglementare a activităţii Corpului de control al prim-ministrului afectează nu doar funcţionarea structurii de control, ci generează imposibilitatea exercitării în condiţii de eficienţă şi fără vulnerabilităţi a funcţiei de autoritate de stat a Guvernului şi de punere în aplicare a uneia dintre principalele atribuţii ale acestuia, respectiv aceea de a urmări şi controla activitatea ministerelor şi a celorlalte organe de specialitate din subordinea Guvernului,

    – faptul că, în cuprinsul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007
 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 99/2008
, cu modificările şi completările ulterioare, regăsim atât structura intitulată „Corpul de control al primului-ministru“ [art. 1 alin. (1) lit. g)
], cât şi structura „Departamentul de Control al Guvernului“ (art. 33
), fapt ce generează un paralelism între structurile de control aflate în cadrul aparatului de lucru al Guvernului. Confuzia se extinde şi asupra atribuţiilor stabilite în sarcina structurii de control. Astfel, în lipsa modificării titulaturii în toate actele normative în vigoare incidente, atribuţiile precizate la art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005
 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 411/2005
, cu modificările şi completările ulterioare, apar ca fiind ale unei structuri distincte, respectiv ale Departamentului de Control al Guvernului;

    – faptul că reglementarea actuală sumară a acestei structuri fără personalitate juridică nu permite aplicarea dispoziţiilor art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007
, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 99/2008
, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv emiterea de către Guvern a unei hotărâri privind funcţionarea Corpului de control al prim-ministrului, întrucât, potrivit art. 4 alin. (3) din Legea nr. 24/2000
 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, actele normative date în executarea legilor sau a ordonanţelor se emit în limitele şi potrivit normelor care le ordonă;

    – faptul că neadoptarea imediată a acestui act normativ va conduce la imposibilitatea acestei structuri de control de a-şi desfăşura activitatea în bune condiţii, în vederea realizării scopului pentru care a fost înfiinţată de legiuitor,

    se impune adoptarea, de urgenţă, a unei soluţii juridice care să respecte principiile generale de legiferare proprii sistemului dreptului românesc, prin reglementarea organizării şi competenţelor Corpului de control al prim-ministrului printr-un act normativ cu putere de lege, în vederea întăririi rolului acestei structuri cu atribuţii de control administrativ la nivelul aparatului de lucru al Guvernului.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.