ORD DE URGENŢĂ 83 /2019
Puteti sa consultati o forma actualizata
la data 21.01.2021,
conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.
Atenție! Textul acestei forme gratuite, de mai jos, este cel publicat în Monitorul Oficial al României și nu include modificările ulterioare!
Cumparati Actul varianta DOC
Doriti o forma actualizata
, la zi (21.01.2021)
, a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
![]()
Având în vedere contractul de concesiune încheiat cu Ministerul Transporturilor prin care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. - C.N.A.I.R., persoană juridică de interes strategic naţional, desfăşoară activităţi specifice în domeniul infrastructurii de transport rutier, respectiv activităţi de proiectare, construire, modernizare, reabilitare, reparare, administrare a autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare, în condiţii de siguranţă a circulaţiei, precum şi activităţi privind implementarea programelor de dezvoltare unitară a reţelei de drumuri publice, în concordanţă cu strategia Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, cerinţele economiei naţionale şi cu cele de apărare, luând în considerare faptul că proiectele de infrastructură de transport sunt investiţii publice de importanţă strategică pentru România, care asigură conectivitatea cu coridoarele de transport europene şi creşterea mobilităţii populaţiei şi a mărfurilor, având în vedere faptul că autostrăzile şi drumurile expres care sunt în administrarea C.N.A.I.R. fac parte din reţeaua europeană de transport TENT, precum şi necesitatea alinierii României la standardele europene privind circulaţia rutieră, ţinând cont de faptul că, potrivit obiectului său de activitate, C.N.A.I.R. asigură condiţii de siguranţă a circulaţiei pe autostrăzi şi drumuri naţionale deschise circulaţiei publice, exercitând atribuţiile care îi revin conform legii, având în vedere că, potrivit dispoziţiilor legale, spaţiile de servicii fac parte integrantă din drum, respectiv din domeniul public al statului aflat în administrarea C.N.A.I.R., iar aceasta, potrivit legii, trebuie să asigure participanţilor la trafic servicii la standarde europene - alimentare cu carburanţi, staţii de încărcare pentru maşini electrice, spaţii pentru parcare şi odihnă, spaţii pentru comercializarea şi consumul produselor alimentare, iar în prezent, în spaţiile de servicii sunt asigurate doar o parte din serviciile necesare participanţilor la traficul rutier de pe autostrăzi, ţinând seama de faptul că furnizarea tuturor serviciilor specifice în spaţiile de servicii asigură circulaţia pe drumurile de mare viteză în condiţii de siguranţă şi confort, având în vedere faptul că neasigurarea spaţiilor de odihnă şi lipsa furnizării tuturor serviciilor specifice în spaţiile de servicii afectează siguranţa circulaţiei pe autostrăzile şi drumurile naţionale administrate de C.N.A.I.R., luând în considerare faptul că, în prezent, România se confruntă cu o problemă semnificativă în ceea ce priveşte numărul de accidente rutiere, prin comparaţie cu alte ţări din cadrul Uniunii Europene, în acest sens ocupând, conform statisticilor, locul 24 la nivelul Uniunii Europene, având în vedere faptul că România are cea mai mare rată a accidentelor mortale din Europa, în ultimii 10 ani înregistrându-se un număr mediu de 1.400 decese pe an, ca urmare a accidentelor înregistrate pe reţeaua de drumuri naţionale, ţinând cont că asigurarea serviciilor în spaţiile de servicii, astfel cum se preconizează prin prezenta ordonanţă de urgenţă, va conduce la diminuarea ratei accidentelor şi la protejarea vieţii tuturor participanţilor la trafic, luând în considerare că prin prezentul act normativ se vor crea premisele prin care se va asigura participanţilor la trafic posibilitatea utilizării staţiilor de încărcare pentru vehicule electrice pe autostrăzile A1 şi A2, staţii care urmează a fi instalate în aceste spaţii de servicii, creându-se cadrul necesar pentru asigurarea utilizării combustibililor alternativi în sectorul transporturilor şi pentru instalarea infrastructurii relevante în România, luând în considerare faptul că amenajarea, dotarea, operarea şi întreţinerea unui spaţiu de servicii (stânga + dreapta) în regim de concesiune a lucrărilor şi serviciilor reprezintă varianta optimă, putând genera un venit anual la bugetul de stat estimat la 907.127,83 lei, având în vedere faptul că adoptarea acestor măsuri priveşte interesul public general, iar situaţia neadoptării acestora conduce la periclitarea directă a participanţilor la trafic, luând în considerare că reţeaua drumurilor de mare viteză, precum şi numărul utilizatorilor ei este în continuă creştere în România, ţinând cont de faptul că neadoptarea acestor măsuri conduce la menţinerea situaţiei actuale, în care în spaţiile de servicii amenajate la nivelul autostrăzilor nu asigură servicii normale participanţilor la trafic, în prezent procentul acestor servicii fiind unul minimal,
![]()
Doriti o forma actualizata, la zi, a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !
Puteti sa consultati o forma actualizata la data 21.01.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.
Comentarii Act
Posteaza pe retele sociale
Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici