Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 78 /2016


pentru organizarea şi funcţionarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 25.10.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (25.10.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere faptul că de la înfiinţarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT), în anul 2004, şi până în prezent cele două fenomene infracţionale grave pentru a căror combatere a fost înfiinţat acest organ judiciar specializat au cunoscut evoluţii şi dimensiuni crescute în special în plan european şi internaţional,

    întrucât numărul şi complexitatea cauzelor instrumentate au crescut, în vreme de numărul de procurori a rămas nemodificat - astfel, conform raportului de activitate pe 2015 al DIICOT, această structură a funcţionat cu 256 de posturi de procuror la un număr de 22.025 de cauze de soluţionat, în creştere cu 22,26% (o medie de circa 118 dosare per procuror), din care 11.702 cauze soluţionate, în creştere cu 28,27% faţă de 2014 (17.291 de persoane cercetate, în creştere cu 13% faţă de 2014), fiind întocmite 1.156 de rechizitorii şi acorduri de recunoaştere a vinovăţiei (3.892 de inculpaţi/1.506 de arestaţi), reprezentând o creştere de 6,74% faţă de 2014 şi, respectiv, o creştere de 12,42% în ceea ce priveşte numărul inculpaţilor trimişi în judecată,

    observând că incidentele cu caracter terorist sunt înregistrate din ce în ce mai des în Europa şi că s-a recunoscut la nivel european şi internaţional necesitatea incriminării faptei unei persoane de a se deplasa în străinătate în scopul planificării ori instruirii în vederea săvârşirii actelor de terorism, astfel cum rezultă din documente internaţionale, precum Protocolul de la Riga (Protocolul adiţional la Convenţia Consiliului Europei privind prevenirea terorismului), semnat de România în martie 2016, precum şi Rezoluţia Consiliului de Securitate al ONU nr. 2.178/2014,

    observând că, prin exercitarea competenţei actuale, o parte din resursele DIICOT sunt alocate combaterii unor fenomene care nu necesită în mod deosebit gradul ridicat de specializare existent la nivelul direcţiei, cauzele respective putând fi instrumentate şi de celelalte unităţi de parchet, astfel încât să se poată asigura o concentrare imediată a întregii capacităţi de acţiune a DIICOT în realizarea obiectivului pentru care a fost înfiinţată această structură specializată,

    având în vedere, totodată, necesitatea consolidării organului judiciar român specializat în combaterea terorismului, partener în eforturile colective europene şi internaţionale de combatere a acestui fenomen grav, având în vedere obiectivele asumate de statul român inclusiv în cadrul Agendei de Securitate a UE (2015) şi pentru a putea asigura funcţionarea optimă a structurii specializate de parchet inclusiv prin asigurarea de comisii rogatorii,

    cum o intervenţie promptă şi eficientă în combaterea fenomenelor grave de criminalitate organizată şi terorism este de natură, pe de o parte, să răspundă ferm acestor atentate grave la democraţie, iar, pe de altă parte, să asigure cetăţenii de eficienţa intervenţiei statului în protejarea lor, iar o astfel de intervenţie nu poate fi asigurată fără consolidarea capacităţii instituţionale a DIICOT,

    apreciind că toate acestea constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu mai poate fi amânată, în sensul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,

    din cauza amplorii fenomenului şi a consecinţelor negative anterior prezentate asupra interesului public general, considerăm că o eventuală legiferare pe altă cale decât delegarea legislativă, chiar în procedură de urgenţă, nu ar fi de natură să înlăture de îndată aceste consecinţe negative care continuă să se producă asupra cetăţenilor.

    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    CAP. I

    Dispoziţii generale

    ART. 1

    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează organizarea şi funcţionarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, ca structură specializată în combaterea infracţiunilor de criminalitate organizată şi terorism, care, potrivit legii, îşi exercită atribuţiile pe întreg teritoriul României.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.