Având în vedere faptul că la data de 12 ianuarie 2019 a intrat în vigoare
Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a reţelelor şi sistemelor informatice, cu modificările şi completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 21 din 9 ianuarie 2019, având în vedere faptul că
Legea nr. 362/2018, cu modificările şi completările ulterioare, transpune în totalitate
Directiva (UE) 2016/1.148 a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 iulie 2016 privind măsuri pentru un nivel comun ridicat de securitate a reţelelor şi a sistemelor informatice în Uniune, ţinând cont de faptul că sub aspectul cadrului instituţional
Legea nr. 362/2018, cu modificările şi completările ulterioare, desemnează pentru îndeplinirea atribuţiilor de autoritate competentă, punct unic de contact şi echipă de răspuns la incidente de securitate informatică la nivel naţional Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică - CERT-RO, instituţie publică cu personalitate juridică, în coordonarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, finanţată conform prevederilor
Legii nr. 362/2018, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere că
Ordonanţa Guvernului nr. 2/2019 pentru modificarea şi completarea
Legii nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a reţelelor şi sistemelor informatice, aprobată prin
Legea nr. 231/2019, a adus o serie de modificări ale modului de funcţionare a CERT-RO, inclusiv cu privire la modalitatea de finanţare a activităţii, până la data de 31 decembrie 2019, şi anume asigurarea finanţării cheltuielilor curente şi de capital ale Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică - CERT-RO integral de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, iar de la 1 ianuarie 2020 să fie modificată modalitatea de finanţare din venituri proprii şi în completare prin subvenţii de la bugetul de stat, motivat de faptul că prevederile
art. 24 alin. (5^1) şi
(6^1) din Legea nr. 362/2018, cu modificările şi completările ulterioare, nu pot fi aplicate începând cu data de 1 ianuarie 2020, având în vedere cele de mai sus, precum şi faptul că bugetul CERT-RO trebuie fundamentat pe date certe şi legislaţie coerentă, iar modificări la legea bugetului de stat nu pot fi aduse de la 1 ianuarie 2020 deoarece până la această dată nu sunt deţinute informaţii cu privire la posibilele venituri proprii specificate în
Legea nr. 362/2018, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere că în acest moment la nivelul CERT-RO se găsesc în derulare proiecte europene finanţate prin autorităţi de management din România, precum şi prin mecanismul pentru interconectarea Europei INEA, iar trecerea CERT-RO la modul de finanţare stabilit prin
Legea nr. 362/2018, cu modificările şi completările ulterioare, duce la riscuri de compromitere a proiectelor aflate în derulare şi neimplementarea proiectelor duce la corecţii financiare şi la neîndeplinirea obligaţiilor României faţă de asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a reţelelor şi sistemelor informatice, implicit la posibile sancţiuni financiare, totodată, având în vedere că proiectele aflate în derulare sunt destinate dezvoltării capacităţii de prevenţie, reacţie şi contracarare a ameninţărilor din spaţiul cibernetic, precum şi a necesităţilor de adaptare a instituţiei la cerinţele impuse de
Directiva (UE) 2016/1.148 a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 iulie 2016, implicit la asigurarea coordonării implementării unui nivel ridicat de securitate a reţelelor şi sistemelor informatice la nivel naţional, ţinând seama de faptul că trecerea CERT-RO la modul de finanţare stabilit prin
Legea nr. 362/2018