Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 73 /2019


privind siguranţa feroviară


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 18.09.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (18.09.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere faptul că în România sistemul feroviar trebuie adus la un nivel care să permită includerea sa în spaţiul feroviar unic european, ceea ce presupune o reformă a sectorului feroviar prin încurajarea concurenţei şi a inovării în zona pieţei interne a transportului feroviar de călători,

    ţinând cont că Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 mai 2016 privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Uniunea Europeană şi Directiva (UE) 2016/798 a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 mai 2016 privind siguranţa feroviară au ca scop principal crearea unui spaţiu feroviar unic european, ceea ce presupune o reformă a sectorului feroviar din Uniunea Europeană prin încurajarea concurenţei şi a inovării în zona pieţelor interne ale transportului feroviar de călători,

    luând în considerare că neaplicarea imediată a prevederilor Directivei 2016/797 poate avea implicaţii asupra siguranţei circulaţiei trenurilor, în special în zonele de frontieră cu celelalte state membre ale Uniunii Europene prin aplicarea în continuare a Legii nr. 55/2006
 privind siguranţa feroviară, cu modificările şi completările ulterioare, care se aplică pentru acordarea de certificate de siguranţă care nu îndeplinesc noile cerinţe stabilite prin Directiva 2016/797 pentru acordarea certificatului unic de siguranţă operatorilor de transport feroviar, certificate care sunt valabile şi în alte state membre ale Uniunii Europene,

    având în vedere faptul că neacordarea certificatului unic de siguranţă operatorilor de transport feroviar conform Directivei 2016/797 conduce la imposibilitatea accesului acestora în celelalte state membre ale Uniunii Europene şi poate conduce la blocarea circulaţiei mărfurilor şi a călătorilor,

    întrucât obiectivul vizat este ca România să asigure o deschidere echilibrată a pieţei interne a transportului feroviar de călători, independenţa administratorilor infrastructurilor, proceduri competitive de atribuire a contractelor de servicii publice, precum şi cel mai înalt nivel de siguranţă feroviară şi interoperabilitate, precum şi simplificarea accesului la piaţa feroviară europeană al operatorilor de transport feroviar din România,

    luând în considerare faptul că obiectivul unei politici comune a transporturilor este de a proteja atât libertatea de a presta servicii, cât şi armonizarea cerinţelor tehnice, administrative şi în materie de siguranţă feroviară, aceasta fiind indispensabilă pentru a realiza interoperabilitatea diferitelor sisteme feroviare naţionale,

    ţinând cont de faptul că impactul negativ asupra cooperării între Agenţia Uniunii Europene pentru Căile Ferate şi Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română din cadrul Autorităţii Feroviare Române, în calitate de autoritate naţională de siguranţă, prin imposibilitatea aplicării Acordului de cooperare dintre cele două entităţi, cu repercusiuni asupra operatorilor de transport feroviar care nu vor putea să obţină certificatul unic de siguranţă de la Agenţia Uniunii Europene pentru Căile Ferate pentru a putea să aibă acces şi în celelalte state membre ale Uniunii Europene,

    având în vedere că transportul feroviar trebuie optimizat şi trebuie să devină mai ecologic, mai sigur şi mai eficient din punct de vedere energetic, pentru a asigura un nivel ridicat al mobilităţii, dar şi al protecţiei mediului,

    luând în considerare că neadoptarea prezentului act normativ în regim de urgenţă ar conduce la neîndeplinirea sarcinilor organismelor cărora li se adresează Directiva (UE) 2016/798 şi ar putea conduce la producerea unor efecte negative în ceea ce priveşte siguranţa şi performanţa transportului în domeniul feroviar naţional, precum şi îngrădirea accesului nediscriminatoriu pe piaţa feroviară internă a operatorilor de transport feroviar,

    întrucât iminenţa împlinirii termenului-limită de reînnoire a certificatelor de siguranţă, una dintre condiţiile esenţiale pentru accesul pe calea ferată, astfel încât operatorii de transport feroviar nu îşi vor putea reînnoi/obţine certificatele de siguranţă în conformitate cu noile reglementări europene, cu consecinţe majore în toate domeniile,

    având în vedere că accidentele feroviare grave pot avea consecinţe dezastruoase şi pot preocupa publicul cu privire la performanţele în materie de siguranţă ale sistemului feroviar,

    în consecinţă, toate aceste accidente ar trebui investigate din perspectiva siguranţei pentru a evita repetarea lor.

    Ţinând cont de faptul că organismele naţionale de investigare joacă un rol central în procesul investigării în materie de siguranţă, iar activitatea lor este de o importanţă capitală pentru determinarea cauzelor unui accident sau incident, este esenţial ca acestea să dispună de cadrul legal de reglementare.

    Luând în considerare faptul că aceste situaţii aduc atingere interesului public general, coroborat cu eventualele sancţiuni care pot fi impuse României prin nerespectarea obligaţiilor asumate, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.

    În considerarea faptului că toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.