Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 65 /2020


privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii pentru perioada de programare 2014-2020


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 25.02.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (25.02.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Ţinând cont de prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, în special cele referitoare la asigurarea colectării, înregistrării şi stocării, în formă electronică, a datelor referitoare la fiecare operaţiune,

    având în vedere necesitatea ca documentele din relaţia beneficiar - organisme intermediare - autorităţi de management aferente contractelor de finanţare/ordinelor/deciziilor de finanţare, actelor adiţionale la acestea, cererilor de rambursare, cererilor de plată, cererilor de prefinanţare, rapoartelor de progres, dosarelor achiziţiilor publice să fie depuse şi prelucrate în format electronic,

    văzând recomandările Autorităţii de Audit ca toate activităţile desfăşurate în cadrul proiectelor cu finanţare din fonduri europene să fie prelucrate şi monitorizate în format electronic prin Sistemul unic de management al informaţiei (SMIS2014+), alături de aplicaţia MySMIS2014,

    deoarece întârzierea prelucrării documentelor aferente etapelor din ciclul de viaţă al unui proiect (evaluare, contractare, monitorizare, autorizare cheltuieli, rapoarte de progres) poate conduce la întârzierea implementării proiectelor cu impact asupra riscului de dezangajare a programelor operaţionale evaluat la nivelul anului 2020 la suma de 2,15 mld. euro,

    întrucât în această perioadă, din cauza crizei generate de răspândirea virusului COVID-19, o serie de activităţi destinate proiectelor nu se mai pot desfăşura în conformitate cu graficele asumate anterior, cum ar fi vizitele de monitorizare în teren,

    văzând că sistemul informatic SMIS2014+/MySMIS2014 este operaţional la nivelul modulelor dedicate ciclului de viaţă al unui proiect şi permite schimbul electronic de date între beneficiari şi autorităţile de management în vederea colectării, prelucrării şi stocării informaţiilor utilizate în cadrul sistemului de management şi control,

    având în vedere necesitatea asigurării unei reglementări legale, unitare, uniforme şi funcţionale, care să instituie norme clare, previzibile şi accesibile referitoare la digitalizarea sistemului de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii pentru perioada de programare 2014-2020, precum şi obligativitatea utilizării sistemul informatic SMIS2014+/MySMIS2014,

    neadoptarea acestor măsuri ar întârzia implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene, cu impact direct asupra pierderii de sume alocate României şi riscul recuperării sau aplicării de corecţii financiare de către Comisia Europeană.

    Deoarece elementele sus-menţionate vizează interesul public şi strategic al României pentru gestionarea fondurilor europene şi reprezintă o prioritate a Programului de guvernare şi constituie o situaţie de urgenţă, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.

    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. 1

    (1) Începând cu data de 1 iunie 2020, autorităţile de management, organismele intermediare şi beneficiarii proiectelor cu finanţare din fonduri europene structurale şi de investiţii ale Programului operaţional Infrastructură mare, Programului operaţional Capital uman, Programului operaţional Competitivitate, Programului operaţional regional, Programului operaţional Capacitate administrativă, Programului operaţional Pescuit şi afaceri maritime, Programului operaţional Asistenţă tehnică, precum şi Autoritatea de management şi beneficiarii proiectelor cu finanţare din Programul operaţional Ajutorarea persoanelor dezavantajate sunt obligate să emită, să primească şi să prelucreze documentele aferente apelurilor de proiecte, contractelor de finanţare/ordinelor/deciziilor de finanţare, actelor adiţionale la acestea, cererilor de rambursare, cererilor de prefinanţare, cererilor de plată, dosarele achiziţiilor publice, rapoartelor de progres, precum şi alte categorii de documente care stau la baza implementării proiectelor numai prin intermediul sistemului informatic SMIS2014+/MySMIS2014.

    (2) Emiterea, transmiterea şi prelucrarea documentelor în format letric sunt permise numai pentru circuitul intern al acestora şi numai pentru situaţiile în care există obligativitatea legală a arhivării acestora în format letric. Autorităţile de management, organismele intermediare şi beneficiarii proiectelor cu finanţare din fonduri europene structurale şi de investiţii ale programelor prevăzute la alin. (1) vor asigura această arhivare prin şi la nivelul structurilor interne specifice. Pentru toate celelalte situaţii, emiterea, prelucrarea şi transmiterea documentelor din cadrul circuitului intern de la nivelul fiecărei/fiecărui instituţii/beneficiar se vor face în format electronic şi urmând paşii şi fluxul de proces pe care fiecare instituţie/beneficiar îl va întocmi şi aproba prin procedură internă.

    (3) Începând cu data de 1 iunie 2020, corespondenţa între autorităţile de management, organismele intermediare şi beneficiari se va derula numai în format electronic, fiecare dintre părţi fiind obligată să îşi organizeze Registrul de evidenţă electronică a corespondenţei, denumit în continuare R.E.E.C., dar şi organizarea electronică a arhivei pentru acestea a acestor documente.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.