Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 65 /2014


pentru modificarea şi completarea unor acte normative


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 29.01.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (29.01.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Situaţia extraordinară prevăzută de art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, a cărei reglementare nu poate fi amânată, constă în necesitatea adoptării de măsuri sociale care să conducă la o protecţie sporită a copiilor, având în vedere scăderea natalităţii, care este într-adevăr o problemă gravă cu care România se confruntă în ultimii ani. Mecanismele care conduc la scăderea populaţiei României sunt fertilitatea scăzută, migraţia externă şi mortalitatea generală. Astfel că, valorile negative ale sporului natural, conjugate cu cele ale soldului migraţiei externe, au făcut ca populaţia ţării să se diminueze.

    Indiferent de metodele de estimare a sărăciei utilizate la nivelul UE pentru a stabili rata sărăciei, în România copiii şi tinerii au riscul de sărăcie cel mai ridicat între categoriile de vârstă.

    Astfel, potrivit studiilor efectuate recent la nivelul CE şi al UNICEF, sărăcia veniturilor (sau monetară) este la copii mai ridicată în România decât în orice altă ţară europeană (33% faţă de 20% media UE-27), iar circa 72-78% din copiii din România suferă de deprivare materială severă, aceasta fiind semnificativ mai intensă decât în toate celelalte state europene cu privire la aproape toate bunurile. De asemenea, un procent de 8% din minori trăieşte în România la nivelul de "sărăcie severă", cu mai puţin de 15 lei pe zi, datorită excluziunii sociale, precum şi datorită nivelului scăzut al educaţiei, sănătăţii şi al ocupării forţei de muncă, toate acestea având consecinţe negative şi asupra abandonului şcolar.

    Statul trebuie să asigure protecţia copilului şi să garanteze respectarea tuturor drepturilor sale prin activitatea specifică realizată de instituţiile statului, care trebuie să intervină prin crearea de oportunităţi egale şi, în subsidiar, prin acordarea de beneficii de asistenţă socială şi servicii sociale adecvate.

    Considerând că actualele reglementări care prevăd acordarea unor măsuri de susţinere financiară a costurilor de creştere şi îngrijire a unui copil previn doar în mică măsură privarea materială severă a acestuia, este necesară intervenţia asupra Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, şi a Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările ulterioare. Prin majorarea unor drepturi prevăzute de aceste acte normative se preconizează reducerea sărăciei în rândul copiilor.

    Copiii reprezintă o resursă extraordinară, o adevărată valoare, iar prin acest act normativ se creează posibilitatea de dezvoltare şi participare, asigurându-li-se un stil de viaţă mai sănătos şi o educaţie mai bună, toate acestea reprezentând o investiţie, nu o cheltuială.

    Având în vedere interpretările diferite în aplicarea actelor normative din domeniul salarizării şi efectele negative ale neadoptării în regim de urgenţă a acestui act normativ, precum crearea de prejudicii atât la nivelul instituţiilor care trebuie să aplice aceste acte normative, cât şi la nivelul fiecărui salariat, precum şi înlăturarea posibilităţii ca instanţele de judecată învestite cu astfel de speţe să dea soluţii contradictorii, prin adoptarea acestui act normativ se creează premisele, în conformitate cu normele de tehnică legislativă, de a avea o legislaţie clară şi coerentă.

    Având în vedere că spitalele regionale de urgenţă şi spitalele din unităţile funcţionale regionale de urgenţă sunt priorităţi naţionale pentru sistemul de sănătate din punctul de vedere al finanţării din fonduri publice a serviciilor medicale, al investiţiilor şi al dotărilor materiale, precum şi din punctul de vedere al asigurării resurselor umane,

    în vederea asigurării unui acces echitabil la serviciile medicale pentru toţi cetăţenii,

    având în vedere prevederile Acordului stand-by dintre România şi Fondul Monetar Internaţional, referitoare la reducerea arieratelor din sistemul de sănătate,

    în considerarea faptului că elementele sus-menţionate vizează un interes public şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, impunând adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,

    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. I

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.