Având în vedere evoluţia situaţiei epidemiologice internaţionale determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivelul a peste 212 de ţări, precum şi declararea „Pandemiei“ de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii la data de 11.03.2020, luând în considerare experienţa ţărilor grav afectate de evoluţia virusului şi măsurile care au avut impact pozitiv în limitarea răspândirii acestuia şi care au vizat acţiuni în planul sănătăţii publice, concomitent cu limitarea sau întreruperea activităţilor socioeconomice, ţinând cont de evoluţia situaţiei epidemiologice pe teritoriul României şi de evaluarea riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare, care indică o creştere masivă a numărului de persoane infectate cu coronavirusul SARS-CoV-2, pornind de la necesitatea adoptării măsurilor stabilite prin hotărârile Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă care instituie măsuri menite să restricţioneze activităţile care presupun participarea unui număr mare de persoane, prin utilizarea unor modalităţi alternative pentru desfăşurarea activităţilor autorităţilor administraţiei publice locale, având în vedere prevederile
art. 50 şi
51 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă, respectiv prevederile
art. 83 şi
84 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României, luând în considerare prevederile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice, ţinând cont de necesitatea reglementării modalităţii de depunere şi on-line a cererilor de recepţie şi/sau înscriere în cartea funciară formulate de persoanele interesate, luând în considerare faptul că neluarea unor măsuri urgente, cu caracter excepţional, în domeniul social şi economic ar aduce grave prejudicii cu efecte pe termen lung asupra angajaţilor şi a persoanelor fizice şi juridice beneficiare ale serviciilor oferite în domeniul cadastrului şi al publicităţii imobiliare, astfel, aceste elemente antemenţionate vizează un interes public şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată şi impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă, pentru stabilirea mijloacelor şi procedurilor necesare pentru siguranţa socială şi economică a populaţiei, precum şi reglementarea unor măsuri de protejare a persoanelor pe perioada stării de urgenţă decretate. În temeiul
art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. I