Având în vedere faptul că prin
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 4/2019 a fost aprobată transmiterea obiectivului de investiţii „Canal magistral Siret-Bărăgan“ din administrarea Ministerului Apelor şi Pădurilor, prin Administraţia Naţională „Apele Române“, în administrarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, precum şi faptul că de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 din 18 februarie 2019, au fost stabilite termene concrete pentru anumite soluţii legislative cuprinse în acest act normativ, observând că aceste termene şi soluţii vizează în mod deosebit realizarea obiectivului de investiţie „Canal magistral Siret-Bărăgan - Etapa I“, cuprinzând canalul pe zona acumularea Călimăneşti-Râmna, în lungime de 51,5 km, constatând că predarea-preluarea bunurilor aflate în domeniul public al statului aferente obiectivului „Canal magistral Siret-Bărăgan - Etapa I“ în lungime de 5,7 km, precum şi a porţiunilor de canal cuprinse între km 5 + 700 şi km 51 + 500, aflate în diverse faze de execuţie de natura investiţiilor în curs, a fost realizată pe bază de protocol încheiat între Administraţia Naţională „Apele Române“ şi Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, totodată, având în vedere că prin soluţiile legislative cuprinse în
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 4/2019 cresc în mod semnificativ responsabilităţile Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare de a asigura calitatea serviciilor prestate, scurtarea timpului de intervenţii, reducerea timpului de punere în practică a deciziilor şi îmbunătăţirea relaţiilor ierarhice, este necesară luarea unei măsuri legislative în regim de urgenţă pentru eficientizarea actului de management la nivelul Agenţiei prin completarea schemei actuale de conducere a activităţii curente a Agenţiei cu un post de director general adjunct. Ţinând cont de faptul că obiectivul „Canal magistral Siret-Bărăgan - Etapa I“ a fost inclus în Programul naţional de reabilitare a infrastructurii principale de irigaţii din România, precum şi de importanţa finalizării acestui obiectiv pentru agricultură şi spaţiul rural, dat fiind faptul că acest proces impune respectarea procedurilor legale pentru aprobarea documentaţiilor tehnice necesare pentru realizarea obiectivului de investiţie „Canal Siret-Bărăgan - Etapa I“, precum şi faptul că lucrările de anvergură nu se pot realiza fără asigurarea resursei financiare pe întreaga durată de proiectare, execuţie şi punere în funcţiune a obiectivului, durată de realizare care depăşeşte anul 2020, este necesară luarea unei măsuri legislative în regim de urgenţă pentru asigurarea finanţării corespunzătoare şi după această perioadă. Faţă de necesitatea soluţionării fără întârziere a unor posibile situaţii nereglementate în prezent, generate de intenţia unor persoane fizice sau persoane juridice de a constitui organizaţii de îmbunătăţiri funciare pe terenuri situate în areale pe care statul, prin Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, intenţionează să organizeze ulterior amenajări noi de irigaţii sau să extindă infrastructura de irigaţii, se impune luarea unor măsuri legislative în regim de urgenţă pentru armonizarea corespunzătoare. Având în vedere necesitatea reglementării fără întârziere a acestor aspecte şi ţinând seama că nepromovarea în regim de urgenţă a prezentului act normativ ar avea consecinţe negative prin: - nedesfăşurarea în condiţii de eficienţă a actului de management instituţional la nivelul Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, cu implicaţii negative asupra calităţii serviciilor prestate şi punerii în practică a deciziilor, în condiţiile creşterii volumului lucrărilor şi a numărului obiectivelor cuprinse în Programul naţional de reabilitare a infrastructurii principale de irigaţii din România, în special realizării obiectivului de investiţie „Canal Siret-Bărăgan“; – nefinalizarea lucrărilor la obiectivul „Canal magistral Siret-Bărăgan - Etapa I“, prin neasigurarea resurselor financiare necesare după anul 2020, cu efecte negative semnificative, atât în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor guvernamentale de creştere a suprafeţelor irigate, privind eficienţa utilizării resurselor financiare puse la dispoziţie prin bugetul public, cât şi a unor conflicte de natură juridică în relaţia contractuală dintre Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare şi entităţi partenere în proiectarea şi executarea lucrărilor; – imposibilitatea înfiinţării organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare pe terenuri situate pe teritoriile pe care statul, prin Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, urmează să construiască amenajări noi de irigaţii din arealul „Canalului magistral Siret-Bărăgan - Etapa I“, precum şi imposibilitatea satisfacerii cererilor de asigurare a unui nivel optim de apă pentru irigaţii la solicitarea beneficiarilor existenţi; – lezarea gravă a interesului public prin inexistenţa organizaţiilor utilizatorilor de apă pentru irigaţii ca viitori beneficiari, ceea ce conduce la inutilizarea eficientă a investiţiei „Canal magistral Siret-Bărăgan - Etapa I“, precum şi neirigarea a circa 100 mii ha cu efecte negative majore asupra producţiei agricole din zonă, considerând că toate acestea constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, în sensul
art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, astfel că o eventuală legiferare pe altă cale decât delegarea legislativă, chiar în procedură de urgenţă, nu ar fi de natură să înlăture de îndată aceste consecinţe negative, în temeiul
art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,