Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 40 /2018


pentru modificarea şi completarea Legii nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 28.01.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (28.01.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Legea nr. 232/2016
 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, reglementează organizarea şi funcţionarea industriei naţionale de apărare şi activităţile necesare realizării de produse militare, sensibile şi strategice, astfel încât aceasta să asigure protecţia intereselor naţionale de apărare ale României, inclusiv a intereselor esenţiale ale siguranţei naţionale.

    În actualul context geopolitic, România se găseşte într-un mediu caracterizat de o dinamică complexă a riscurilor, sens în care se impune o adecvare a mijloacelor de protecţie şi reacţie la factorii de risc la adresa securităţii naţionale. Astfel este necesară întărirea capabilităţilor operaţionale naţionale. În aceste condiţii, pentru România este fundamental ca în acelaşi timp cu procesul de înzestrare al armatei să fie menţinute/realizate/dezvoltate capacităţi industriale pentru satisfacerea cerinţelor de securitate de aprovizionare ale acesteia.

    Astfel, în prezent, din cauza neclarităţilor existente, legea este interpretabilă în domenii-cheie pe care trebuie să le îndeplinească operatorii economici din industria naţională de apărare în ceea ce priveşte activităţile desfăşurate şi deţinerea de capacităţi de producţie pentru apărare de interes strategic.

    Raportat la aspectele semnalate şi la prevederile Legii nr. 232/2016
, cu modificările ulterioare, ce reglementează autorizarea operatorilor economici din industria naţională de apărare, precum şi protecţia personalului care îşi desfăşoară activitatea în această ramură a industriei, se impune adecvarea în regim de urgenţă a acestor prevederi din actul normativ indicat în sensul asigurării unei continuităţi a activităţii din acest domeniu pentru operatorii economici care erau autorizaţi şi îşi desfăşurau activitatea conform cadrului normativ incident până la momentul intrării în vigoare a Legii nr. 232/2016
.

    Astfel, raportat la aspectele prezentate, se impune ca, în vederea asigurării continuităţii activităţii în acest domeniu, să se procedeze la simplificarea procedurii de autorizare şi înscriere în registru a operatorilor economici care au capacităţile pentru apărare în industrie, care sunt destinate realizării de produse militare, sensibile, strategice şi/sau să presteze servicii în legătură cu acestea şi care sunt cuprinse în Planul de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare, conform prevederilor Legii nr. 477/2003
 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, republicată, şi pentru care aceşti operatori au obligaţii de a efectua activităţi de întreţinere, conservare, reparaţii şi pază a capacităţilor de producţie, potrivit prevederilor art. 9 din Legea nr. 232/2016
, cu modificările ulterioare.

    În acest sens, pentru operatorii economici indicaţi se impune autorizarea şi înscrierea în registru fără avizul prealabil din partea instituţiilor cu atribuţii din domeniul securităţii naţionale, urmând însă ca verificarea modului în care aceşti operatori respectă şi aplică prevederile prezentei legi să se realizeze în condiţiile art. 31 în termen de 15 zile de la data înscrierii în registru.

    Neînscrierea în registru a operatorilor economici care îşi desfăşurau deja activitatea în acest domeniu ar afecta în mod negativ situaţia economică a acestora prin prisma obiectului de activitate şi a sarcinilor cu care sunt grevaţi, raportat la prevederile Legii nr. 232/2016
, cu modificările ulterioare, şi ale celorlalte acte normative care le reglementează activitatea.

    Astfel, aceşti operatori sunt deja obligaţi la întreţinerea, conservarea, repararea şi paza capacităţilor de producţie şi/sau a serviciilor pentru apărare şi/sau de interes strategic pentru securitatea naţională, fără a putea beneficia de instrumentele reglementate de Legea nr. 232/2016
, cu modificările ulterioare, pentru astfel de situaţii, respectiv ca aceştia să fie autorizaţi şi înscrişi în registru.

    Acest aspect are un impact negativ asupra situaţiei economice a acestora şi, implicit, a capacităţilor de producţie şi/sau servicii pentru apărare şi/sau de interes strategic pentru securitatea naţională, raportat la necesităţile României în planul asigurării protecţiei intereselor naţionale de apărare ale României, inclusiv a intereselor esenţiale ale siguranţei naţionale.

    Neadoptarea acestor măsuri ar conduce la perturbarea activităţii operatorilor economici din industria naţională de apărare, fapt ce ar duce la imposibilitatea realizării de produse militare sensibile şi strategice care să satisfacă necesităţile de înzestrare ale instituţiilor FSNA, precum şi a asigurării securităţii aprovizionării pe timp de pace, criză sau război, aspect care creează vulnerabilităţi şi constituie risc cu impact major asupra interesului esenţial de securitate al României, risc ce trebuie evitat, luând în considerare actualul context regional geopolitic.

    Caracterul de urgenţă al demersului legislativ privind modificarea şi completarea Legii nr. 232/2016
, cu modificările ulterioare, este determinat şi de faptul că, în prezent, din cauza neclarităţilor existente, legea este interpretabilă în domenii-cheie precum autorizarea, investiţiile şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească operatorii economici din industria naţională de apărare în ceea ce priveşte activităţile desfăşurate şi deţinerea de capacităţi de producţie pentru apărare şi/sau capacităţi de producţie pentru apărare de interes strategic.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.