Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 4 /2020


privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 20.02.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (20.02.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere că prin intermediul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 68/2019
 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului s-a înfiinţat Autoritatea pentru Digitalizarea României,

    luând în considerare că Autoritatea pentru Digitalizarea României se constituie ca structură cu atribuţii în domeniul digital, prin preluarea activităţii şi structurilor specializate în acest domeniu de la Agenţia pentru Agenda Digitală a României din subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale,

    ţinând cont de faptul că, în prezent, se regăsesc în sarcina Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale o serie de obiective şi atribuţii care impactează sau se află în legătură strânsă cu activitatea de digitalizare a administraţiei publice, cum ar fi: definirea politicilor şi strategiilor în domeniile tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, elaborarea obiectivelor strategice şi operaţionale, precum şi implementarea politicilor europene în aceste domenii, evaluarea şi operarea programelor şi proiectelor de guvernare electronică şi administraţie electronică, coordonarea politicilor privind asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice din administraţia publică şi gestionarea eficientă a resurselor necesare, dezvoltarea coerentă a infrastructurii informaţionale naţionale a administraţiei publice, exercitarea calităţii de unică autoritate publică în organizarea şi coordonarea la nivel naţional a implementării programelor şi proiectelor de guvernare electronică şi administraţie electronică, dar şi elaborarea politicii în vederea asigurării administrării, gestionării şi utilizării eficiente a numelor de domenii,

    având în vedere că realizarea în mod eficient a digitalizării serviciilor publice în perioada următoare necesită crearea unui cadru instituţional adecvat desfăşurării acţiunilor pentru implementarea coerentă şi unitară a politicilor în domeniu,

    având în vedere că lipsa unei coordonări în ceea ce priveşte procesul de digitalizare a administraţiei publice poate avea ca efect o suprapunere a proiectelor care vizează acest domeniu, generând o creştere a cheltuielilor la nivelul administraţiei publice,

    luând în considerare efectele negative care pot rezulta în lipsa neremedierii situaţiilor evidenţiate şi care pot consta în ratarea obiectivelor asumate prin Agenda Digitală pentru România 2020, aplicarea de sancţiuni ca rezultat al procedurilor de infringement declanşate împotriva României, aflate în diferite faze, blocarea oricărui proiect public major din domeniul tehnologiei informaţiei şi societăţii informaţionale,

    ţinând cont de faptul că toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, necesitând măsuri urgente în vederea operaţionalizării Autorităţii pentru Digitalizarea României, astfel încât aceasta să poată acţiona în scopului reducerii sau chiar eliminării efectelor procedurilor de infringement declanşate de către Comisa Europeană,

    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. I

    (1) Autoritatea pentru Digitalizarea României, structură cu personalitate juridică, în coordonarea primministrului, preia activităţile şi structurile din domeniul tehnologiei informaţiei, societăţii informaţionale şi cadrului naţional de interoperabilitate de la Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.

    (2) Orice atribuţii exercitate de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, stabilite potrivit actelor normative în vigoare, acordurilor internaţionale sau altor acte încheiate potrivit dispoziţiilor legale aplicabile şi corespunzătoare activităţilor preluate potrivit alin. (1), vor fi exercitate de către Autoritatea pentru Digitalizarea României.

    ART. II

    (1) Secretariatul General al Guvernului realizează politica Guvernului în domeniul securităţii cibernetice şi stabileşte la nivel naţional strategiile şi politicile publice în domeniul securităţii cibernetice.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.