Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 4 /2017


privind prorogarea termenului prevăzut la art. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, precum şi pentru stabilirea de măsuri în acordarea unor beneficii de asistenţă socială


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 08.12.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (08.12.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Având în vedere că art. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice prevede că "Legea nr. 4/2015 pentru aprobarea preţului mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 9 ianuarie 2015, se abrogă la 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă",

    luând în considerare faptul că, potrivit pct. 39 din anexa la Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, "preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior reprezintă preţul mediu de vânzare a unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, la nivel naţional, determinat pe baza datelor statistice din anul anterior, comunicate de Institutul Naţional de Statistică", iar la momentul actual Institutul Naţional de Statistică nu deţine date statistice oficiale pentru anul 2016 privitoare la statistica activităţilor din silvicultură,

    deoarece neadoptarea măsurilor propuse prin prezentul act normativ are consecinţe negative constând în:

    - imposibilitatea sancţionării infracţiunilor prevăzute de art. 107-110 din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a contravenţiilor silvice prevăzute de art. 8 din Legea nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, cu modificările şi completările ulterioare, întrucât la încadrarea juridică a faptei ca infracţiune, respectiv contravenţie îi lipseşte o trăsătură esenţială, şi anume preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior;

    - imposibilitatea stabilirii pagubelor produse pădurii, determinate potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 85/2006 privind stabilirea modalităţilor de evaluare a pagubelor produse vegetaţiei forestiere din păduri şi din afara acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 84/2007;

    - neconstituirea fondului de conservare şi regenerare a pădurilor, potrivit prevederilor art. 33 din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, acesta fiind principala sursă de împădurire a terenurilor forestiere în România;

    - nerealizarea scoaterilor definitive sau ocupărilor temporare din fondul forestier naţional în scopul realizării obiectivelor prevăzute la art. 36 şi 37 din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul ocupărilor temporare pentru care există aprobare nu se mai poate calcula chiria aferentă obiectivului;

    - imposibilitatea calculării valorii redevenţei pentru terenurile forestiere concesionate, în condiţiile legii;

    - neacordarea sumelor compensatorii reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii de păduri nu le recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamentele silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă, ca urmare a imposibilităţii realizării calculului acestora.

    Măsurile de simplificare pentru procesul de acordare a ajutorului social, a alocaţiei pentru susţinerea familiei şi a ajutorului pentru încălzirea locuinţei aprobate la sfârşitul anului 2016 ar urma să fie aplicate începând cu luna ianuarie 2017. În această perioadă este necesar să fie modificate normele metodologice de aplicare a Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, normele metodologice de aplicare a Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, să fie efectuate modificări ale programelor informatice la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale şi la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi să fie luate şi alte măsuri administrative care să asigure implementarea noului proces de stabilire şi acordare a drepturilor prin care se face trecerea de la evidenţa pe beneficiu la evidenţa pe familie. Această perioadă este insuficientă pentru a fi luate toate măsurile necesare menţionate. În condiţiile aplicării măsurilor de simplificare în absenţa programelor informatice şi a normelor metodologice se ajunge la disfuncţionalităţi în acordarea drepturilor şi mai ales în plata acestora pentru cei aproximativ 700.000 de beneficiari aflaţi în plată.

    Luând în considerare faptul că:

    - elementele sus-menţionate constituie premisele unei situaţii extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea îmbunătăţirii cadrului normativ;

    - neadoptarea acestor măsuri ar avea consecinţe negative asupra respectării regimului silvic, precum şi stabilirii răspunderii juridice în cazul săvârşirii unor fapte care aduc atingere fondului forestier naţional;

    - disfuncţionalităţile în plata beneficiilor de asistenţă socială pentru cele mai defavorizate categorii ale populaţiei conduc la nemulţumiri sociale şi generează probleme sociale multiple,

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.