Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 38 /2020


privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 04.06.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (04.06.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere dispoziţiile Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE,

    ţinând cont de faptul că pentru asigurarea unei implementări eficiente a dispoziţiilor Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE este necesară adoptarea unor măsuri asemănătoare care să fie aplicabile unitar la nivelul administraţiei publice,

    ţinând cont de dispoziţiile art. 50 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020
 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, care prevăd că autorităţile administraţiei publice vor lua măsurile necesare pentru organizarea activităţii astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare,

    luând în considerare că una dintre modalităţile de punere în aplicare la nivelul administraţiei publice a măsurilor menţionate în Decretul nr. 195/2020
 presupune crearea cadrului legal necesar utilizării semnăturii electronice şi a documentelor electronice,

    având în vedere necesitatea recunoaşterii efectelor juridice depline ale documentelor electronice şi ale semnăturii electronice, astfel încât activitatea instituţiilor şi autorităţilor publice să se poată desfăşura prin mijloace electronice în deplină siguranţă şi în condiţii de legalitate,

    având în vedere declararea stării de urgenţă pe teritoriul României, fiind necesară adoptarea în regim de urgenţă a măsurilor menţionate anterior, astfel încât să se asigure o funcţionare corespunzătoare a instituţiilor şi autorităţilor publice,

    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. 1

    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează cadrul general pentru utilizarea la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice a semnăturii electronice şi a documentelor electronice.

    (2) Prezenta ordonanţă de urgenţă nu se aplică autorităţilor publice prevăzute în Constituţia României, republicată, în titlul III, capitolul I
, II
 şi VI
.

    ART. 2

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.