Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 36 /2016


pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 30.09.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (30.09.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Luând în considerare faptul că după aderarea României la Uniunea Europeană Ministerul Sănătăţii a dobândit noi responsabilităţi în domeniul inspecţiei sanitare,

    având în vedere că, în calitatea sa de stat membru cu drepturi depline al Uniunii Europene, României îi revine sarcina de a aplica actele adoptate,

    ţinând cont că Regulamentul CE nr. 765/2008, Regulamentul CE nr. 882/2004, precum şi Standardul european SR EN ISO 17020:2005 prevăd că sarcinile structurilor de control să fie îndeplinite în mod independent, imparţial şi transparent, asigurând calitatea şi coerenţa controalelor oficiale la toate nivelurile,

    în considerarea faptului că regulamentele sunt acte juridice definite în art. 288 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, cu aplicabilitate generală, obligatorii în toate elementele sale şi aplicabile direct în toate ţările Uniunii Europene,

    reţinându-se că, în cazul neadoptării măsurilor propuse, nu se poate asigura îndeplinirea principalului rol al structurilor de control de a realiza în mod imparţial sarcinile, elemente care vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare,

    având în vedere că, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, inspectorii sanitari din cadrul Inspecţiei Sanitare de Stat se confruntă cu o serie de presiuni şi riscuri de natură a le influenţa aplicarea măsurilor corespunzătoare profesiei în judeţul de reşedinţă,

    în considerarea faptului că în urma acţiunilor de control încrucişat dispus de Ministerul Sănătăţii, prin Inspecţia Sanitară de Stat, inspectorii sanitari care derulează acţiuni de control în afara judeţului de reşedinţă au aplicat măsuri proporţionale cu gravitatea deficienţelor depistate, în concordanţă cu situaţiile reale,

    ţinând cont că aceste evenimente pot conduce la apariţia unor situaţii de natură a afecta buna desfăşurare a activităţii inspectorilor, cu consecinţe negative în rezultatul acţiunilor de control şi implicit în asigurarea protecţiei populaţiei prin îmbunătăţirea activităţilor, serviciilor şi produselor cu impact asupra stării de sănătate,

    ţinând cont că nerezolvarea acestor probleme, în regim de urgenţă, poate genera disfuncţionalităţi în cadrul acţiunilor de control dispuse de Ministerul Sănătăţii, prin Inspecţia Sanitară de Stat,

    luând în considerare evenimentele semnalate de mass-media privind problematica biocidelor utilizate în unităţile sanitare, evenimentele privind îmbolnăvirea copiilor cu sindrom hemolitic uremic, focarele de toxiinfecţie alimentară şi suspiciunile de toxiinfecţie alimentare, raportate prin sistemul rapid de alertă pentru alimente şi furaje,

    având în vedere raportarea unui număr tot mai mare de cazuri de boli diareice acute apărute în diverse colectivităţi de copii, dar şi neconformităţile frecvente constatate la nivelul unităţilor sanitare, unităţilor de învăţământ, operatorilor economici din domeniul produselor cu impact asupra sănătăţii populaţiei, precum distribuţia şi monitorizarea apei potabile, şi al alimentaţiei colective,

    ţinând cont că aceste situaţii sunt consecinţa lipsei unui control constant, eficient şi obiectiv ca urmare a coordonării deficitare a acestei activităţi la nivel local, ceea ce afectează interesul public general,

    în considerarea faptului că reglementările contradictorii privind activitatea de inspecţie sanitară de stat, care menţin confuzia asupra responsabilităţilor inspectorilor sanitari de stat şi a subordonării acestora, îngrădesc operativitatea acestora, motiv pentru care în vederea asigurării protecţiei sănătăţii populaţiei se impune eficientizarea de urgenţă a activităţii de inspecţie sanitară de stat,

    reţinându-se participarea activă în cadrul sistemelor rapide de alertă în domeniile produselor alimentare şi nonalimentare pentru produse biocide şi cosmetice, transplant, transfuzie sanguină,

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.