Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 31 /2021


privind derogarea de la prevederile art. 47 alin. (6) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 09.05.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (09.05.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere necesitatea creşterii capacităţii administrative pentru 139 de comunităţi dintre cele mai marginalizate, în cadrul proiectului „Creşterea capacităţii MMPS de coordonare metodologică a SPAS-urilor în vederea îndeplinirii atribuţiilor şi obligaţiilor legale pe domeniul serviciilor sociale şi a creşterii calităţii serviciilor oferite cetăţenilor“ - cod MySmis 2014+ 125764, cofinanţat din Programul operaţional Capacitate administrativă 2014-2020, este prevăzută derularea unui contract de consultanţă în valoare estimată de 12.069.386,98 lei, valoare pe care Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale trebuie să o raporteze şi să o solicite la rambursare în cursului anului 2021.

    În cazul neadoptării în regim de urgenţă a prezentului act normativ, aceasta ar conduce la inexistenţa infrastructurii aferente prestării serviciilor comunitare integrate, iar lipsa infrastructurii finanţate prin Programul operaţional Regional ar face nefuncţionale aceste servicii. Astfel, cele 139 de comunităţi marginalizate care beneficiază de sprijin pentru finanţarea serviciilor comunitare integrate până la 20 august 2022, moment la care unităţile administrativ-teritoriale ar trebui să preia în gestiunea proprie serviciile, respectiv în perioada de sustenabilitate, se vor afla în imposibilitatea îndeplinirii cerinţelor legislative pentru funcţionarea serviciilor.

    De asemenea, este necesară operaţionalizarea de maximă urgenţă a centrelor comunitare integrate, acestea reprezentând, la nivelul comunităţii, poarta de intrare a celor mai vulnerabile persoane în accesarea serviciilor sociale şi medico-sociale, acest aspect fiind detaliat atât în Programele operaţionale 2021-2027, cât şi în fişele de intervenţii aferente Planului Naţional de Recuperare şi Rezilienţă.

    Întrucât procesul de elaborare a unor proiecte care să vizeze dezvoltarea de infrastructură presupune un efort bugetar ce depăşeşte posibilităţile celor mai multe unităţi administrativ-teritoriale caracterizate cu un grad de marginalizare peste medie şi severă,

    în lipsa acestor măsuri s-ar produce o serie de consecinţe imediate cu impact atât asupra cetăţenilor din comunităţile marginalizate, cât şi asupra bugetului de stat prin neatragerea fondurilor europene, neîndeplinirea implementării proiectelor şi atingerii obiectivelor.

    Luând în considerare situaţia de mai sus care influenţează procesul de depunere a cererilor de finanţare în cadrul apelului POR/8/8.1/B/1/7 regiuni prin proiectul amintit, se oferă sprijin celor 139 de comunităţi cu tip de marginalizare peste medie şi severă să acceseze fonduri nerambursabile în cadrul apelului, între valoarea minimă eligibilă de 10.000 euro şi valoarea maximă eligibilă de 100.000 euro din cadrul Axei prioritare 8, Prioritatea de investiţii 8.1, Obiectivul specific 8.1, Operaţiunea B - Centre comunitare integrate.

    Menţionăm că aceste 139 de comunităţi sunt printre cele mai sărace la nivel naţional, fiind caracterizate de un grad de marginalizare peste medie şi severă, conform analizei Băncii Mondiale. În lipsa sprijinului acordat de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale prin contractul de consultanţă, probabilitatea ca aceste UAT-uri să acceseze finanţarea POR este limitată, periclitând astfel atât dezvoltarea de infrastructură sociomedicală în zonele rurale marginalizate, cât şi absorbţia fondurilor europene pentru acest apel de proiecte din cadrul POR, în valoare de 21,07 mil euro, din care 15,050 milioane euro FEDR şi 6,02 milioane euro contribuţie naţională (bugetul de stat).

    Având în vedere că elementele sus-menţionate vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.

    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ARTICOL UNIC

    (1) Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (6) din Legea nr. 500/2002
 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, se autorizează Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale ca, în cadrul proiectului „Creşterea capacităţii MMPS de coordonare metodologică a SPAS-urilor în vederea îndeplinirii atribuţiilor şi obligaţiilor legale pe domeniul serviciilor sociale şi a creşterii calităţii serviciilor oferite cetăţenilor“ - cod MySmis 2014+ 125764, cofinanţat din Programul operaţional Capacitate administrativă 2014-2020, în care are calitatea de beneficiar, să cuprindă în listele de investiţii şi să achiziţioneze în conformitate cu prevederile Legii nr. 98/2016
 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, documentaţii tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii destinate centrelor comunitare integrate şi aparţinând celor 139 de unităţi administrativ-teritoriale marginalizate eligibile, conform apelului de proiecte POR/8/8.1/B/1/7 regiuni.

    (2) Pe parcursul derulării proiectului, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale va transmite, prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, cu titlu gratuit, documentaţiile tehnico-economice finalizate, prevăzute la alin. (1), către unităţile administrativ-teritoriale, în scopul obţinerii finanţării din fonduri externe nerambursabile pentru obiectivul de investiţii şi includerii acestuia în listele proprii de investiţii.

                    PRIM-MINISTRU
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.