Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 30 /2016


pentru modificarea şi completarea Legii nr. 248/2013 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Economic şi Social


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 26.10.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (26.10.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Având în vedere disfuncţionalităţile apărute la nivelul Consiliului Economic şi Social - instituţie publică de interes naţional, tripartită, autonomă, constituită în scopul realizării dialogului tripartit la nivel naţional, constând în principal în nerespectarea caracterului tripartit al acestuia, determinată de neaplicarea cadrului normativ în vigoare, respectiv art. II din Legea nr. 222/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 248/2013 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Economic şi Social, care prevedea că în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi se va proceda la reconfirmarea mandatelor membrilor Plenului Consiliului Economic şi Social până la expirarea mandatului iniţial şi la validarea noilor membri, în condiţiile prevăzute la art. 15 din Legea nr. 248/2013 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Economic şi Social, republicată, lucru care nu s-a realizat nici până în prezent,

    constatând, de asemenea, că, deşi legea în vigoare prevede la art. 14 că durata mandatului membrilor este limitată la 4 ani, aceasta poate fi extinsă pe o durată nedeterminată în baza unui alt articol din lege, art. 16 alin. (2), potrivit căruia "până la data constituirii noului plen al Consiliului Economic şi Social, plenul anterior îşi continuă activitatea", astfel că oricare dintre cele trei părţi reprezentate poate bloca constituirea unui nou plen, pentru a conserva un status quo convenabil părţii respective,

    văzând că până în prezent nu au fost puse în aplicare prevederile art. 11 alin. (3) din lege care prevăd că fiecare confederaţie sindicală şi patronală reprezentativă la nivel naţional are de drept câte un loc în Plenul Consiliului Economic şi Social, iar repartizarea celorlalte locuri disponibile atât pentru partea sindicală, cât şi pentru partea patronală până la concurenţa numărului de 15 locuri se face prin consens, iar, în caz de dezacord, prin vot, în cadrul fiecărei părţi, cu majoritate de trei pătrimi din numărul total al confederaţiilor, astfel încât constituirea unui nou plen este împiedicată de lipsa unui acord privind repartizarea locurilor pe partea patronală,

    constatând că, prin neincluderea reprezentanţilor organizaţiilor societăţii civile, Plenul Consiliului Economic şi Social nu este constituit conform prevederilor legale în vigoare, fapt ce a determinat ca această instituţie să nu îşi mai poată îndeplini efectiv rolul constituţional de organ consultativ al Parlamentului şi Guvernului,

    luând în considerare că avizele la actele normative înaintate Consiliului Economic şi Social, emise în absenţa reprezentanţilor organizaţiilor societăţii civile, nu mai reflectă convergenţa punctelor de vedere ale celor trei părţi constituente, deoarece sunt adoptate în practică doar de două dintre cele trei părţi prevăzute de lege ca fiind constitutive pentru Consiliul Economic şi Social, şi că, din acest motiv, în mod frecvent, iniţiatorii primesc puncte de vedere ale părţilor, în locul avizelor,

    ţinând seama de faptul că existenţa, în corpul legii, a unor prevederi susceptibile de mai multe interpretări a avut ca efect prelungirea mandatelor membrilor Plenului Consiliului Economic şi Social, precum şi ale preşedintelui şi vicepreşedinţilor cu mai mult de 3 ani peste durata de 4 ani prevăzută de lege,

    văzând că organizaţiile patronale şi sindicale reprezentate în Consiliul Economic şi Social nu au găsit, în interiorul acestuia şi pe baza legii în vigoare, soluţii pentru înlăturarea disfuncţionalităţilor apărute ca urmare a cadrului legislativ defectuos şi că au solicitat în repetate rânduri Guvernului să intervină pentru asigurarea funcţionării normale a instituţiei şi pentru crearea condiţiilor necesare pentru îndeplinirea rolului atribuit Consiliului Economic şi Social de art. 141 din Constituţia României, republicată, consultat obligatoriu asupra proiectelor de acte normative iniţiate de Guvern sau a propunerilor legislative ale deputaţilor ori senatorilor,

    având în vedere că Guvernul nu poate interveni pe cale administrativă în soluţionarea problemelor semnalate de toate confederaţiile sindicale reprezentative, de o parte din organizaţiile patronale reprezentative la nivel naţional şi de reprezentanţii celorlalte organizaţii ale societăţii civile, ci doar pe cale legislativă,

    deoarece Consiliul Economic şi Social este o instituţie publică de interes naţional, constituită "în scopul realizării dialogului tripartit la nivel naţional dintre organizaţiile patronale, organizaţiile sindicale şi reprezentanţi ai asociaţiilor şi fundaţiilor neguvernamentale ai societăţii civile", potrivit art. 1 alin. (2) din Legea nr. 248/2013, republicată, iar pentru realizarea acestui scop instituţia este finanţată integral de la bugetul de stat,

    constatând că atâta vreme cât scopul în care instituţia a fost creată nu se realizează, iar neadoptarea măsurilor necesare pentru crearea condiţiilor de constituire a unui nou plen în conformitate cu prevederile legale în vigoare reprezintă o acceptare a situaţiei de fapt şi continuarea finanţării unei instituţii practic nefuncţionale,

    văzând că partea sindicală şi asociaţiile şi fundaţiile neguvernamentale ale societăţii civile au făcut demersurile legale pentru desemnarea reprezentanţilor lor în Plenul Consiliului Economic şi Social, dar sunt în imposibilitate de a-şi exercita dreptul legal de a fi reprezentate într-un nou plen,

    constatând că situaţia de fapt şi de drept prezentată reprezintă o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu mai poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.

    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.