Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 29 /2017


pentru modificarea art. 1 alin. (1) lit. g) din Ordonanţa Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome şi pentru modificarea art. 1 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 29.11.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (29.11.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Deşi prin Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată
, cu modificările şi completările ulterioare, se prevede că dividendele se distribuie asociaţilor/acţionarilor proporţional cu cota de participare la capitalul social vărsat, dacă prin actul constitutiv nu se prevede altfel, în cazul societăţilor cu capital majoritar de stat şi al regiilor autonome, prin Ordonanţa Guvernului nr. 64/2001
 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome, aprobată cu modificări prin Legea nr. 769/2001
, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte o conduită diferită.

    Întrucât se constată că rezervele constituite ca sursă proprie de finanţare din sumele nerepartizate pe destinaţiile obligatorii nu sunt utilizate de către societăţile cu capital majoritar de stat şi de către regiile autonome, surplusul valoric regăsindu-se în disponibilităţile băneşti ale acestora, iar legislaţia actuală nu conţine reglementări exprese prin care acesta să poată fi redistribuit către acţionari sub formă de dividende sau vărsământ net, aşa cum se întâmplă în cazul societăţilor cu capital majoritar privat, este necesar a se armoniza legislaţia privind repartizarea profiturilor înregistrate de companiile/regiile autonome cu capital integral/majoritar de stat cu cea care reglementează repartizarea pentru companiile cu capital privat.

    Deoarece Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată
, cu modificările şi completările ulterioare, obligă societăţile/regiile autonome să depună un exemplar al situaţiilor financiare anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice în termen de 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar şi întrucât în acest moment se află în curs de derulare procedura de aprobare a situaţiilor financiare încheiate pentru exerciţiul financiar al anului 2016, neadoptarea măsurilor în regim de urgenţă face imposibilă implementarea acestora.

    Potrivit concluziilor misiunii de consultare a Fondului Monetar Internaţional din data de 17 martie 2017, instituţiile de credit trebuie excluse din sfera de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011
 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016
, cu modificările şi completările ulterioare, deoarece acestea sunt deja supuse unei legislaţii specifice.

    Având în vedere că instituţiile de credit au o reglementare specifică, respectiv Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006
 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007
, cu modificările şi completările ulterioare, iar dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011
, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016
, cu modificările şi completările ulterioare, nu au fost corelate cu cele ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006
, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007
, cu modificările şi completările ulterioare, creând, pe de o parte, o serie de disfuncţionalităţi, iar, pe de altă parte, contradicţii, este necesar a se excepta de la aplicarea dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011
, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016
, cu modificările şi completările ulterioare, instituţiile de credit.

    Neadoptarea în regim de urgenţă a măsurii poate conduce la perturbări majore în activitatea instituţiilor de credit.

    Deoarece toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,

    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.