Având în vedere necesitatea aplicării unitare a politicilor guvernamentale şi eficientizarea activităţii operatorilor economici în scopul dezvoltării unor ramuri industriale sau al menţinerii unor activităţi de interes strategic şi implicit a creşterii încasărilor la bugetul statului, în scopul recuperării unor creanţe de către instituţiile publice centrale de la operatorii economici din domenii de importanţă deosebită ale industriei româneşti, care înregistrează debite faţă de bugetul general consolidat şi deţin active funcţionale necesare desfăşurării unor activităţi economice esenţiale, luând în considerare posibilităţile reale de funcţionare ale unor capacităţi industriale şi oportunitatea menţinerii în circuitul economic a unor active funcţionale care pot concura la satisfacerea cererii existente pe piaţa produselor industriale, în condiţii de calitate şi siguranţă, cu respectarea reglementărilor naţionale şi europene în materia concurenţei, luând în considerare că o astfel de manifestare este conformă cu principiul creditorului privat prudent în economie, garantând o recuperare mai mare a creanţelor bugetare şi fiscale, în scopul exercitării drepturilor şi îndeplinirii obligaţiilor ce decurg din calitatea de acţionar a statului ori de creditor la anumiţi operatori economici, în condiţii de eficienţă, întrucât stingerea creanţelor fiscale şi bugetare prin trecerea în proprietatea statului a unor bunuri de natura activelor funcţionale poate contribui la asigurarea dezvoltării economiei afectate în contextul pandemiei de COVID-19, situaţie excepţională care determină adoptarea de măsuri imediate şi asigurării continuităţii funcţionării unor domenii esenţiale pentru economie, ţinând cont de faptul că orice întârziere în adoptarea măsurilor prezentate poate conduce la limitarea accesului operatorilor economici la unele produse strict necesare funcţionării unor ramuri industriale, cu riscul neasigurării producţiei esenţiale, spre exemplu, industriei de apărare, ţinând cont de necesitatea reglementării unor măsuri referitoare la preluarea în proprietatea statului a unor active funcţionale, care devine prioritară în contextul actual, pentru a asigura unitatea şi coerenţa unor activităţi din domeniul industriei, esenţiale pentru economie, întrucât consecinţele indicate, care pot apărea în situaţia neadoptării măsurilor propuse, justifică existenţa unei situaţii extraordinare, întrucât neadoptarea în regim de urgenţă a măsurilor propuse poate conduce, pe de o parte, la întârzieri sau la nerespectarea angajamentelor statului român referitoare la asigurarea unui comportament economic de natură a respecta principiul creditorului privat prudent în economie şi, pe de altă parte, poate conduce la afectarea interesului general al statului, fie sub forma neîncasării unor creanţe, fie sub forma afectării capacităţii operaţionale a operatorilor la care statul deţine creanţe, prin diversele constrângeri legislative care oferă avantaje unor operatori privaţi specifici, în considerarea faptului că elementele mai sus menţionate vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul
art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. I Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2019