Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 188 /2020


privind unele măsuri temporare necesare pentru exercitarea funcţiei de conducător al compartimentului financiar-contabil din administraţia publică centrală


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 04.12.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (04.12.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Pornind de la dificultăţile generate de restricţiile instituite pe teritoriul României pe perioada stării de urgenţă şi a stării de alertă în sectorul bugetar, din perspectiva imposibilităţii organizării concursurilor la nivelul administraţiei centrale în această perioadă, s-a conturat necesitatea adaptării cadrului legal existent astfel încât să devină posibilă ocuparea pe durata stării de urgenţă şi, după caz, de alertă a posturilor de conducător al compartimentului financiar-contabil rămase vacante,

    ţinând cont că, în situaţii excepţionale, organizarea şi desfăşurarea examenului de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul Sistemului European de Conturi (SEC) trebuie să se realizeze numai în condiţii de siguranţă atât pentru participanţi, cât şi pentru personalul din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, dar şi pentru asigurarea continuităţii activităţii instituţiilor din administraţia publică centrală în domeniul economic, devine imperativă instituirea unor măsuri cu caracter temporar care să permită numirea conducătorului compartimentului financiar-contabil,

    având în vedere că neluarea unor măsuri urgente, cu caracter excepţional, într-un domeniu esenţial de activitate, cum este domeniul financiar-contabil, ar putea îngreuna şi perturba activitatea instituţiilor şi autorităţilor publice cu efecte negative pe termen mediu şi lung asupra bugetului acestora,

    necesitatea coordonării unitare a compartimentului financiar-contabil care desfăşoară activităţi complexe, aşa cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 13 din Legea nr. 500/2002
 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,

    luând în considerare importanţa şi rolul conducătorului compartimentului financiar-contabil în contextul în care deciziile impuse de evoluţia şi amploarea pandemiei trebuie luate cu celeritate, responsabilitate şi competenţă şi necesită adaptarea rapidă a conduitei instituţionale la realităţile existente,

    având în vedere că:

    - înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor patrimoniale de natura activelor, datoriilor, capitalurilor proprii, a veniturilor şi cheltuielilor în baze contabile de numerar şi de angajamente, întocmirea situaţiilor financiare şi elaborarea şi fundamentarea proiectului bugetului instituţiei,

    – efectuarea plăţii cheltuielilor, fază în procesul execuţiei bugetare, ca act final prin care instituţia publică achită obligaţiile sale faţă de terţi, în condiţiile art. 52 din Legea nr. 500/2002
, cu modificările şi completările ulterioare,

    sunt activităţi instituţionale esenţiale ce se realizează de către conducătorul compartimentului financiar-contabil,

    având în vedere că efectele practice benefice preconizate ca urmare a adoptării măsurilor propuse prin prezentul act normativ vizează atât ocrotirea sănătăţii, integrităţii fizice a persoanelor care ar trebui să participe la concursul pentru obţinerea certificatului de atestare SEC, cât şi buna desfăşurare a activităţii instituţiilor din administraţia publică centrală,

    luând în considerare că nepromovarea prezentului act normativ ar avea consecinţe negative, în sensul că ar determina imposibilitatea ocupării temporare a postului de conducător al compartimentului financiar-contabil, aspect de natură să influenţeze negativ activitatea entităţilor publice,

    imposibilitatea înregistrării în contabilitate a operaţiunilor patrimoniale de natura activelor, datoriilor, capitalurilor proprii, a veniturilor şi cheltuielilor în baze contabile de numerar şi de angajamente, de întocmirea situaţiilor financiare şi de elaborarea şi fundamentarea proiectului bugetului instituţiei,

    imposibilitatea efectuării plăţii cheltuielilor ca fază a execuţiei bugetare prevăzută de Legea nr. 500/2002
, cu modificările şi completările ulterioare,

    riscul privind fragmentarea activităţii compartimentului financiar-contabil cu implicaţii asupra continuităţii activităţii instituţiilor din administraţia publică,
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.