Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 181 /2020


privind unele măsuri fiscal-bugetare, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 28.11.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (28.11.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    În vederea aplicării unor măsuri fiscale benefice pentru mediul de afaceri în contextul în care măsurile pentru combaterea pandemiei de COVID-19 au generat dificultăţi de natură financiară pentru majoritatea operatorilor economici, aceştia confruntându-se în această perioadă cu o lipsă severă de lichiditate,

    luând în considerare necesitatea atât a susţinerii resurselor financiare ale contribuabililor, cât şi a asigurării încasării unor sume certe şi periodice la bugetul general consolidat,

    având în vedere necesitatea prevenirii acumulării de către contribuabili a noi datorii la bugetul general consolidat care ar putea conduce la declanşarea procedurilor de insolvenţă, precum şi necesitatea acordării unor şanse de redresare economică, în special contribuabililor cu afaceri viabile care au fost afectate de criza SARS-CoV-2, şi evitarea deschiderii procedurilor de insolvenţă care din perspectiva recuperării creanţelor bugetare sunt ineficiente,

    în vederea susţinerii conformării la plată, şi menţinerii lichidităţilor financiare pentru revitalizarea activităţii contribuabililor, ca efect al crizei sanitare,

    având în vedere că mecanismul de stabilire a impozitului specific unor activităţi afectează lichiditatea operatorilor economici care desfăşoară activitate în domeniul HoReCa, prin stabilirea impozitului în funcţie de indicatori cantitativi privind suprafaţa aferentă locaţiei, numărul unităţilor de cazare, sezonalitate, rangul localităţii, şi nu în funcţie de veniturile realizate de aceşti operatori economici,

    luând în considerare întârzierile producătorilor/distribuitorilor de echipamente fiscale în dezvoltarea de software, necesară pentru implementarea conectării aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

    ţinând cont de faptul că ulterior dezvoltării de software este obligatorie parcurgerea unor etape suplimentare, respectiv testarea acestuia, avizarea tehnică a aparatului de marcat electronic fiscal la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti, implementarea în producţie, iar pentru finalizarea acestor etape sunt necesare cca trei luni, context care a făcut ca obiectivul de a conecta aparatele de marcat utilizate de marii contribuabili la sistemul informatic al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, până la data de 30 septembrie 2020, să nu poată fi îndeplinit,

    în vederea evitării sancţionării operatorilor economici din categoria marilor contribuabili pentru nerespectarea termenului de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale, în condiţiile în care fapta nu le este imputabilă,

    ţinând cont de faptul că nepromovarea prezentului act normativ ar avea consecinţe negative în sensul că, nereducerea sarcinii fiscale pentru operatorii economici din domeniul HoReCa, în contextul măsurilor de restricţionare a desfăşurării activităţii, ca efect al crizei sanitare, ar putea accelera intrarea acestora în procedura de insolvenţă şi reducerea numărului de locuri de muncă în acest domeniu,

    pentru evitarea unui blocaj financiar la nivelul contribuabililor care şi-au întrerupt total/parţial activitatea ca urmare a instituirii stării de urgenţă şi/sau alertă cu consecinţe negative atât în ceea ce priveşte desfăşurarea pe viitor a activităţii, cât şi acumularea de noi datorii către bugetul local, ca urmare a dificultăţii privind plata la termen a impozitului/taxa pe clădiri,

    totodată, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, UEFA a decis să amâne Turneul final al Campionatului European de Fotbal 2020, evenimentul sportiv fiind planificat a avea loc în anul 2021,

    pentru reînnoirea îndeplinirii angajamentelor asumate prin semnarea reconfirmării garanţiei numărul 05.34, România s-a angajat că va întreprinde demersurile necesare pentru susţinerea facilităţilor fiscale şi procedurale şi pe perioada de pregătire, organizare şi desfăşurare a Turneului final al Campionatului European de Fotbal 2020 amânat,

    ţinând seama de faptul că nepromovarea prezentului act normativ ar avea drept consecinţă negativă neîndeplinirea angajamentelor asumate prin Formularul tip garanţie 05.34 şi a reconfirmării acestei garanţii semnată de ministrul finanţelor publice la data de 30 aprilie 2020, şi ar expune Bucureştiul la riscul retragerii dreptului de a organiza cele patru meciuri din cadrul Turneului final al Campionatului European de Fotbal 2020 amânat, cu implicaţii negative asupra imaginii României în exterior, ca ţară care nu îşi respectă angajamentele asumate, precum şi cu eventuale consecinţe negative din punct de vedere economic,

    întrucât s-a constatat, în anii precedenţi, în baza execuţiilor bugetare ale ASPAAS, că sumele reprezentând contribuţia Camerei Auditorilor Financiari la finanţarea ASPAAS depăşesc 30% din cheltuielile curente şi de capital ale ASPAAS, în concordanţă cu Legea nr. 162/2017
 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, se consideră o situaţie de urgenţă reglementarea mecanismului de finanţare a ASPAAS, pentru a se respecta întocmai legea cu privire la procentul de 30%,

    ţinând cont de faptul că este necesară întărirea colaborării dintre autorităţile implicate în activitatea de audit financiar, respectiv organismul profesional CAFR şi organismul care realizează, potrivit legii, supravegherea publică a auditorilor financiari şi a firmelor de audit,
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.