Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 174 /2020


pentru modificarea şi completarea unor acte normative care reglementează activitatea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, în contextul crizei provocate de COVID-19


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 23.10.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (23.10.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020
 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene, s-a avut în vedere instituirea unor măsuri de stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, denumite în continuare IMM-uri, care s-au confruntat pe perioada declarării stării de urgenţă cu probleme determinate fie de lipsa consumatorilor, caz în care activităţile IMM-urilor au fost puternic afectate prin scăderea cifrei de afaceri, iar personalul angajat a fost trimis în şomaj tehnic, fie de faptul că activităţile desfăşurate de IMM-uri au fost interzise prin ordonanţe militare pe perioada declarării stării de urgenţă sau au fost îngrădite pe perioada stării de alertă, situaţie în care de asemenea personalul angajat al IMM-urilor a fost trimis în şomaj tehnic, iar toate aceste măsuri au condus la un blocaj al acestor activităţi economice la nivel naţional,

    având în vedere necesitatea asigurării unui tratament egal între beneficiarii microgranturilor, extinderea eligibilităţii pentru potenţialii solicitanţi de finanţare, facilitarea procesului de implementare a proiectelor pentru IMM-uri acordate în cadrul Programului operaţional Competitivitate, precum şi pentru asigurarea resurselor necesare întăririi capacităţii administrative a Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri,

    întrucât neadoptarea prezentelor modificări ale unor acte normative determină imposibilitatea acordării în cadrul Programului operaţional Competitivitate a unui sprijin financiar în cuantum de 1 miliard de euro pentru IMM-urile afectate în contextul pandemiei de COVID-19,

    întrucât neadoptarea unor măsuri în regim de urgenţă pentru IMM-uri ar conduce la blocarea/întârzierea relansării economice şi, implicit, la pierderea unor sume considerabile din fondurile europene alocate României,

    ţinând cont de faptul că prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2020
 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de persoane cele mai defavorizate care beneficiază de mese calde pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, acordate din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestora au fost stabilite măsuri pentru categoria persoanelor în vârstă de 75 ani împliniţi, fără sprijin material, cu venituri la nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari, pentru care sunt necesare, pe de o parte, servicii sociale de sprijin la domiciliu, iar, pe de altă parte, de sprijin constând mai ales în asigurarea de mese calde pentru a evita manifestarea riscului de sărăcie extremă în rândul populaţiei celei mai expuse riscurilor de orice natură,

    deoarece este nevoie de o intervenţie de urgenţă, în sensul cuprinderii în grupul-ţintă a persoanelor care au împlinit vârsta de 75 de ani sau peste această vârstă, care beneficiază de indemnizaţia socială pentru pensionari sau alte drepturi prin legi cu caracter special, plătite prin case teritoriale de pensii. În lipsa acestei intervenţii, aproximativ 20.000 de persoane al căror venit nu se încadrează în grupul-ţintă ar putea fi excluse de la asigurarea unei mese calde zilnice din măsura POAD 2014-2020, deoarece este nevoie de o intervenţie de urgenţă, în sensul separării clare a modului şi a contului de virare a sumelor aferente măsurii de acordare de mese calde, de către Ministerul Fondurilor Europene, către unitatea emitentă care câştigă achiziţia publică, pentru a nu se face, din perspectivă auditului transferurilor financiare de bani publici, se introduce obligativitatea separării, în două conturi distincte, a sumelor aferente tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, în sensul necesităţii creării unui cont distinct pentru valoarea nominală a tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, respectiv suma de 180 de lei/lunar/membru al grupului-ţintă şi a unui cont distinct aferent emiterii suportului electronic. În lipsa acestei intervenţii, pot fi afectate iremediabil sumele aferente acordării de mese calde, care sunt distribuite lunar membrilor grupului-ţintă, prin intermediul tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, afectând inclusiv eligibilitatea acestora,

    luând în considerare necesitatea clarificării eligibilităţii grupului-ţintă, precum şi extinderea acestuia prin includerea tuturor persoanelor în vârstă care beneficiază de diverse drepturi speciale la indemnizaţii de pensie, dar care au o valoare mai mică decât indemnizaţia socială pentru pensionari, precum şi necesitatea introducerii unei distincţii clare între sumele aferente valorii nominale a sprijinului oferit din POAD 2014-2020 grupului-ţintă, şi a plăţii serviciilor contractate de Ministerul Fondurilor Europene, prin structura de specialitate,

    deoarece este nevoie de o intervenţie de urgenţă, în vederea demarării implementării acestei măsuri la nivel naţional pentru a suprapune posibilitatea oferirii de mese calde cât se poate de urgent, având în vedere nevoile şi vârsta înaintată şi lipsa unui domiciliu stabil, în contextul pandemiei SARS-CoV-2, a membrilor grupului-ţintă, pentru ca măsura să îşi atingă obiectivul, respectiv asigurarea sprijinului alimentar de bază, necesar zilnic, care a devenit deosebit de semnificativ în contextul socioeconomic generat de pandemia SARS-CoV-2. În lipsa acestei intervenţii, respectiv de modificare a textului actului normativ în cauză, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 223/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2014 privind Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane, cu modificările şi completările ulterioare, în sensul introducerii posibilităţii acoperirii, din punct de vedere financiar, a cheltuielilor de deplasare şi cazare a personalului organizaţiilor partenere care distribuie tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde şi supraveghează modalitatea de distribuire a acestora, precum şi posibilitatea asigurării livrării la domiciliu a meselor calde pentru membrii grupului-ţintă nedeplasabili, imposibilitatea asigurării eligibilităţii acestora putând duce la blocarea totală şi iremediabilă a mecanismului de implementare, deoarece organizaţiile partenere nu au capacitatea financiară de a acoperi din propriile bugete acţiuni care ţin de măsurile POAD 2014-2020,

    luând în considerare necesitatea includerii cheltuielilor personalului organizaţiilor partenere, din asistenţă tehnică aferentă POAD 2014-2020, pentru implementarea mecanismului de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde,

    ţinând cont de faptul că prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2020
 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de elevi cei mai defavorizaţi care beneficiază de sprijin educaţional pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional acordate din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestora s-a avut în vedere implementarea de măsuri care să vizeze, în această perioadă generată de criza COVID-19, una dintre cele mai afectate categorii de persoane, cea a copiilor celor mai dezavantajaţi din învăţământul de stat preşcolar, primar şi gimnazial, fără sprijin material, cu venituri la nivelul veniturilor sociale minime acordate familiei acestora, pentru care sunt necesare, pe de o parte, servicii sociale de sprijin, iar, pe de altă parte, sprijin constând mai ales în asigurarea de materiale şcolare, constând în rechizite şi vestimentaţie necesare frecventării şcolii, pentru a evita manifestarea riscului de sărăcie extremă în rândul populaţiei celei mai expuse riscurilor de orice natură,

    deoarece este nevoie de o intervenţie de urgenţă, în vederea demarării implementării acestei măsuri la nivel naţional pentru a suprapune posibilitatea oferirii de sprijin educaţional odată cu începerea anului şcolar sau în prima parte a acestuia, pentru ca măsura să îşi atingă obiectivul, respectiv reducerea abandonului şcolar, care a devenit deosebit de semnificativ în contextul socioeconomic generat de pandemia SARS-CoV-2. În lipsa acestei intervenţii, respectiv de modificare a textului actului normativ în cauză, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 223/2014, în sensul introducerii posibilităţii acoperirii, din punct de vedere financiar, a cheltuielilor de deplasare şi cazare a personalului organizaţiilor partenere care distribuie tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional şi supraveghează modalitatea de distribuire a acestora, imposibilitatea asigurării eligibilităţii acestora putând duce la blocarea totală şi iremediabilă a mecanismului de implementare, deoarece organizaţiile partenere nu au capacitatea financiară de a acoperi din propriile bugete acţiuni care ţin de măsurile POAD 2014-2020,

    luând în considerare necesitatea includerii cheltuielilor personalului organizaţiilor partenere, din asistenţă tehnică aferentă POAD 2014-2020 pentru implementarea mecanismului de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional,

    ţinând cont de faptul că prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2020
 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului operaţional Ajutorarea persoanelor defavorizate - POAD, în această perioadă generată de criza COVID-19, s-a avut în vedere asigurarea existenţei unor mecanisme şi competenţe eficace de asigurare a respectării procedurilor privind distribuţia pachetelor de alimente şi produse de igienă din Programul operaţional ajutorarea persoanelor defavorizate,

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.