Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 105 /2020


pentru completarea Legii nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, Autostrada Unirii


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 13.08.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (13.08.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere faptul că proiectele strategice de transport sunt investiţii publice de importanţă majoră pentru România şi reprezintă o prioritate în ceea ce priveşte absorbţia fondurilor structurale în sectorul transport, dată fiind importanţa acestora în ansamblul economiei naţionale, cu efecte directe asupra potenţialului de dezvoltare a economiei naţionale,

    ţinând seama că proiectele de infrastructură de transport de interes naţional asigură conectivitatea cu reţeaua naţională de transport, coridoarele de transport europene, contribuind la creşterea mobilităţii populaţiei şi a mărfurilor, influenţând în mod direct relaţiile economice şi dezvoltarea mediului de afaceri la nivel naţional,

    întrucât se impun măsuri pentru asigurarea unui sistem de transport durabil şi eficient care să conducă la o dezvoltare echilibrată a tuturor modurilor de transport în concordanţă cu cerinţele economice, sociale şi de mediu,

    pornind de la faptul că un obiectiv de investiţii în infrastructura rutieră conduce la reducerea discrepanţelor regionale şi la coeziune interregională,

    întrucât implementarea unei infrastructuri rutiere rapide este în măsură să reducă numărul de accidente grave şi să îmbunătăţească siguranţa şi sănătatea participanţilor la trafic,

    luând în considerare că îmbunătăţirea calităţii vieţii populaţiei se realizează şi prin investiţii publice în proiecte de dezvoltare şi modernizare a reţelei de transport care să genereze creştere economică, crearea de locuri de muncă şi care să îi permită României să concureze pe plan internaţional reprezintă un obiectiv major de interes public,

    pornind de la faptul că implementarea proiectelor de investiţii publice implică uneori şi executarea unor lucrări în perimetrul unor arii naturale protejate de interes naţional/internaţional,

    având în vedere necesitatea creării unei căi de comunicaţie moderne cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului, a devierii traficului de tranzit, creşterii siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelurile în zonele în prezent tranzitate,

    având în vedere că lipsa unei infrastructuri rutiere adecvate are efecte negative asupra economiei şi transportatorilor auto prin creşterea timpilor şi costurilor de transport pe tronsonul respectiv, prin creşterea consumului de carburant, precum şi prin mărirea costurilor legate de întreţinerea şi repararea mijloacelor de transport,

    luând în considerare faptul că dezvoltarea legăturii Moldovei cu Transilvania este o prioritate, aceasta fiind în momentul de faţă deficitară, cu trasee sinuoase şi declivităţi mari la traversarea Carpaţilor şi că Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, denumită Autostrada Unirii, pe termen mediu şi lung va oferi şi un grad mare de atractivitate pentru traficul internaţional de tranzit ce se va desfăşura între coridoarele paneuropene,

    având în vedere necesitatea adoptării în regim de urgenţă a unor măsuri de exceptare de la prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007
 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011
, cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte utilizarea terenurilor amplasate în arii naturale protejate de interes naţional în scopul evitării blocajelor în derularea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului şi obţinerea actelor de reglementare,

    luând în considerare starea de fapt obiectivă a situaţiei extraordinare, reprezentată de faptul că adoptarea acestor măsuri de exceptare de la legislaţia în domeniul protecţiei mediului conduce la reducerea discrepanţelor regionale şi la coeziunea interregională,

    având în vedere că realizarea Autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş ce include şi podul peste Prut la Ungheni este condiţionată de obţinerea actelor de reglementare în domeniul protecţiei mediului, respectiv a acordurilor de mediu, iar, conform legislaţiei în vigoare, actele nu pot fi obţinute deoarece proiectele implică ocuparea unor suprafeţe din cadrul ariilor protejate de interes naţional,

    având în vedere faptul că derogarea de la dispoziţiile art. 23 alin. (2)
 şi ale art. 27 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.