Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 100 /2016


pentru modificarea şi completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, precum şi a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii


Puteti sa consultati o forma actualizata valabilă între 27.12.2016 și 04.05.2017 , conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata ,valabilă între 27.12.2016 și 04.05.2017 , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere, pe de o parte, necesitatea asigurării condiţiilor legislative şi instituţionale pentru asigurarea dezvoltării durabile, coerente şi integrate a teritoriului naţional şi, pe de altă parte, necesitatea continuării corelării domeniilor amenajării teritoriului, urbanismului şi construcţiilor cu principiile europene ale dezvoltării teritoriale şi urbane durabile asumate de România prin semnarea Cartei de la Leipzig privind oraşele europene durabile, a Convenţiei europene a peisajului şi a Noii Agende Urbane - Habitat III şi a Pactului de la Amsterdam,

    luând în considerare faptul că în condiţiile unei dinamici de dezvoltare la nivel naţional, susţinută atât de mediul privat, cât şi de disponibilitatea fondurilor europene, sursă esenţială ce accelerează investiţiile, inclusiv în domeniul construcţiilor, planificarea urbană şi teritorială devine din ce în ce mai importantă, dezvoltarea dinamică presupunând luarea a tot mai multor decizii care trebuie coordonate şi corelate, inclusiv în plan teritorial,

    întrucât planificarea şi programarea dezvoltării în plan teritorial se realizează prin intermediul documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, care reglementează dezvoltarea coerentă a localităţilor în raport cu o viziune de dezvoltare asumată ce fundamentează programul de investiţii publice şi private şi stau la baza emiterii autorizaţiilor de construire şi a certificatelor de urbanism, inclusiv în scopul asigurării procesului de construire în condiţii de calitate, eficienţă şi siguranţă,

    recunoscând că profesionalizarea actului de planificare a dezvoltării locale, judeţene, regionale, naţionale, potrivit rigorilor domeniilor de referinţă, este fundamentală pentru transparentizarea actului de planificare a dezvoltării la nivel sectorial, instituţional şi al comunităţilor locale,

    ca urmare a identificării în teritoriu a unor practici de elaborare, avizare şi aprobare a unor documentaţii de urbanism de tip plan urbanistic zonal prin care se reglementează o singură parcelă - cea a investitorului privat - forţare a cadrului legal existent, cu intenţia de a minimaliza demersurile de consultare publică în raport cu punerea de acord a tuturor proprietarilor de imobile din zonă, reglementând punctual, ca urmare a cărora se constată o degradare a calităţii şi imaginii mediului construit urban, în unele cazuri chiar cu afectarea siguranţei cetăţenilor, a zonelor protejate sau a zonelor de protecţie a monumentelor,

    întrucât se remarcă o tendinţă de extindere necontrolată a intravilanelor unităţilor administrativ-teritoriale fără corelarea judicioasă cu strategiile locale de dezvoltare şi fără o determinare a suprafeţelor din extravilan necesare ori o planificare a investiţiilor publice destinate bunei funcţionări a noilor zone, având consecinţe negative asupra calităţii mediului şi a calităţii vieţii,

    deoarece pentru stoparea abuzurilor şi fenomenelor de corupţie este imperios necesară consolidarea profesionalismului structurilor de specialitate de la nivelul autorităţilor locale construcţii odată cu clarificarea competenţelor acestora şi creşterea disciplinei în domeniul urbanismului şi autorizării lucrărilor de construcţii,

    în urma identificării existenţei unor probleme organizatorice la nivelul structurilor de specialitate responsabile cu amenajarea teritoriului, urbanismul şi autorizarea construcţiilor ale administraţiilor publice locale ce determină vulnerabilităţi în capacitatea acestora de a emite actele administrative prevăzute de lege,

    întrucât se constată o tendinţă de deprofesionalizare a domeniului construcţiilor prin existenţa unor documentaţii tehnice pentru autorizarea construcţiilor incomplet detaliate sau necalitative, determinând scăderea masivă a calităţii construcţiilor private sau chiar publice, iar construirea fără proiecte tehnice de execuţie generează riscuri asupra siguranţei cetăţenilor cu afectarea mediului construit şi natural,

    deoarece au fost semnalate deficienţe în posibilitatea de urmărire judicioasă a cheltuirii banilor publici în condiţii de eficienţă şi eficacitate cauzate de lipsa unor proiecte tehnice corecte şi complete, potrivit legii,

    deoarece la nivelul teritoriului naţional se constată un fenomen îngrijorător de construire fără respectarea prevederilor legale din domeniul urbanismului şi construcţiilor, impunându-se o întărire a disciplinei în construcţii prin reconsiderarea sistemului de constatare şi aplicare a sancţiunilor odată cu majorarea amenzilor,

    ţinând cont de faptul că din practica acumulată în aplicarea prevederilor legale se constată existenţa unor proceduri birocractice împovărătoare şi insuficienta utilizare a instrumentelor de e-guvernare în domeniul urbanismului şi autorizării construcţiilor, instrumente ce ar conduce la creşterea calităţii serviciilor, accelerarea termenelor de emitere a actelor administrative necesare şi la reducerea riscului de corupţie,

    prin constatarea faptului că întârzierile majore în elaborarea sau actualizarea documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism sunt cauzate în principal de dificultăţile majore de obţinere a avizelor, din punctul de vedere al duratei de avizare extrem de lungi şi a solicitărilor necorelate ale avizatorilor, fapt ce generează întârzieri majore în implementarea investiţiilor în construcţii,

    constatând că, deşi legislaţia prevede mecanisme prin care, în mod excepţional, certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire să fie emise de consiliile judeţene acolo unde la nivelul comunelor nu există cel puţin un angajat care să îndeplinească cerinţele de studii prevăzute de lege, în realitate această normă cu caracter excepţional are aplicabilitate generală, fapt ce a generat un real blocaj în implementarea investiţiilor, prin transferul tuturor acestor competenţe la nivel judeţean, unde nu există suficientă capacitate administrativă, blocaj ce va avea efecte negative inclusiv privind absorbţia de fonduri europene şi va genera situaţii litigioase,

    apreciind ca esenţială necesitatea adoptării unor precizări legislative adecvate în vederea corelării şi clarificării unora dintre prevederile Legii nr. 50/1991
 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu Legea nr. 350/2001
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.