În ansamblul economiei naţionale, turismul acţionează ca un element dinamizator al sistemului economic global, el presupunând o cerere specifică de bunuri şi servicii, cerere care antrenează o creştere în sfera producţiei acestora. Pe lângă aportul semnificativ la crearea PIB, turismul are şi o contribuţie aparte la realizarea valorii adăugate şi la creşterea calităţii vieţii.    Pandemia de COVID-19 reprezintă un şoc major pentru economia globală, dar şi pentru economia naţională. În acest context, industria turistică, structurile de cazare, structurile de alimentaţie, agenţiile de turism, este printre cele mai afectate ramuri ale economiei naţionale.     Acest lucru a fost cauzat de restricţiile impuse de Guvernul României în timpul stării de urgenţă şi în timpul stării de alertă.    Astfel, pentru a reduce impactul negativ asupra operatorilor economici din sectorul turistic, sector puternic afectat de pandemia de COVID-19, Guvernul României a aprobat în data de 30 decembrie 2020
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, structuri de cazare, structuri de alimentaţie şi agenţii de turism, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19, precum şi privind unele măsuri fiscale.    Pe baza actului normativ au fost completate şi transmise prin intermediul platformei SANI formularele de prenotificare către Comisia Europeană.    Având în vedere observaţiile primite de la Comisia Europeană, necesitatea înlăturării anumitor deficienţe identificate care ar duce la dificultăţi în implementarea schemei de ajutor de stat, precum şi solicitarea Federaţiei Naţionale a Ghizilor de Turism din România şi informaţiile comunicate de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, conform cărora în registrul comerţului sunt înmatriculate la data de 30 decembrie 2020 un număr total de 998 de IF, II, PFA care au declarat activitatea 7990 - Alte servicii de rezervare şi asistenţă turistică - CAEN Rev. 2, din care 370 - ca obiect principal de activitate şi 628 - ca activitate autorizată conform
art. 15 din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, sunt oportune şi necesare o serie de modificări şi completări ale
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 224/2020.    Ţinând cont de faptul că sprijinirea întreprinderilor reprezintă o prioritate a programului de relansare economică al Guvernului României, în condiţiile în care acest sector are o contribuţie importantă la creşterea economică naţională şi la crearea de locuri de muncă, sens în care acestea trebuie să beneficieze din partea statului de politici publice care vizează printre altele îmbunătăţirea accesului la finanţare,    luând în considerare faptul că este necesară implementarea unei măsuri de sprijin până la expirarea termenului-limită prevăzut în Comunicarea Comisiei Europene - Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 [C(2020) 1863], cu modificările şi completările ulterioare, respectiv data de 31 decembrie 2021,     ţinând cont de faptul că neluarea unor măsuri urgente, cu caracter excepţional, ar putea aduce prejudicii bugetului de stat ca urmare a încetării activităţii unor operatori economici,     întrucât neadoptarea unor măsuri în regim de urgenţă pentru întreprinderile din acest sector ar conduce la întârzierea relansării economice,     având în vedere că notificarea actului normativ adoptat conduce la emiterea mai rapidă a deciziei de autorizare din partea Comisiei Europene, aspect necesar pentru acordarea ajutorului de stat,     întrucât măsura fiscală instituită, respectiv scutirea de la plata impozitului specific unor activităţi în anul 2021, reglementată la
art. 11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 224/2020, este reglementată similar şi la
art. XXV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 226/2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările ulterioare, în acord cu normele de tehnică legislativă ce impun evitarea paralelismelor, fiind interzisă instituirea aceloraşi reglementări în două sau mai multe acte normative, este necesară înlăturarea dispoziţiilor privind măsurile fiscale.    În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,