Definiţii În înţelesul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: 1. sesizare - raportarea transmisă către ASPAAS de către persoana fizică sau juridică cu privire la încălcarea suspectată sau efectivă a prevederilor
Legii nr. 162/2017, ale
Regulamentului (UE) nr. 537/2014 sau ale oricăror altor reglementări aplicabile în domeniul auditului statutar aprobate în condiţiile legii; 2. persoana care formulează sesizarea - persoana fizică sau juridică care raportează o încălcare suspectată sau efectivă a reglementărilor din domeniul auditului statutar; 3. persoana subiect al sesizării - persoana fizică sau juridică reclamată de persoana care formulează o sesizare, în legătură cu o încălcare suspectată sau efectivă a reglementărilor din domeniul auditului statutar; 4. primirea sesizărilor - acţiunea de primire şi înregistrare în evidenţele ASPAAS a sesizărilor; 5. repartizarea sesizărilor - acţiunea de direcţionare a sesizărilor către structurile de specialitate competente în vederea soluţionării, în funcţie de obiectul acestora; 6. soluţionarea sesizărilor - măsuri de cercetare şi analiză a aspectelor sesizate, conform procedurilor specifice ale structurilor de specialitate; 7. monitorizarea sesizărilor - acţiuni specifice colectării de date privind stadiul soluţionării sesizărilor, redactării soluţiei şi transmiterii soluţiei către persoana care a efectuat sesizarea, precum şi analiza şi măsurile necesare în vederea respectării planificării; 8. structuri de specialitate - structura/compartimentul competent(ă) în soluţionarea sesizării, în conformitate cu obiectul acesteia.
CAP. II Mecanisme pentru încurajarea raportării către ASPAAS a încălcărilor reglementărilor din domeniul auditului statutar
ART. 4 Mecanisme pentru încurajarea raportării încălcărilor