Inapoi la Cautare

NORMĂ din /2013


privind exercitarea activităţii de audit public intern


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 16.12.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (16.12.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    PARTEA I

    Aplicarea Normelor generale privind exercitarea activitãţii de audit public intern în România

    CAP. I

    Organizarea auditului public intern în România

    1.1. Cadrul general. Prezentele norme reglementeazã organizarea şi exercitarea activitãţii de audit public intern în entitãţile din sectorul public.

    1.2. Structurile de audit public intern din România

    1.2.1. Comitetul pentru audit public intern, organism cu caracter consultativ, este constituit din 11 membri, dintre care 10 specialişti din afara Ministerului Finanţelor Publice şi directorul Unitãţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern, denumitã în continuare UCAAPI; acesta acţioneazã în vederea definirii strategiei şi îmbunãtãţirii activitãţii de audit intern în sectorul public.

    1.2.2. UCAAPI, structurã distinctã în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, este în directa subordonare a ministrului finanţelor publice, având atribuţii de coordonare, evaluare şi sintezã în domeniul activitãţii de audit public intern la nivel naţional, efectueazã misiuni de audit public intern de interes naţional cu implicaţii multisectoriale şi misiuni de audit public intern la entitãţile publice centrale care deruleazã anual bugete mai mici de 5 milioane lei şi nu au organizat compartiment de audit public intern; conducãtorul UCAAPI este numit de ministrul finanţelor publice cu avizul Comitetului pentru audit public intern.

    1.2.3. Comitetele de audit public intern sunt organisme cu caracter consultativ, constituite în cadrul instituţiilor publice centrale care deruleazã anual bugete mai mari de 2 miliarde de lei. Comitetele de audit public intern sunt formate din 5 sau 7 membri, dintre care auditori interni cu experienţã de minimum 5 ani, 2-3 persoane, specialişti cu vechime de minimum 5 ani în domeniul specific de activitate al instituţiei publice sau în domeniile-suport: financiar-contabilitate, resurse umane, juridic, sisteme informatice, 2-3 persoane, şi şeful compartimentului de audit public intern din cadrul instituţiei publice. Comitetele de audit public intern sunt conduse de un preşedinte şi au ca scop sã faciliteze relaţia dintre compartimentele de audit public intern şi conducerea instituţiei publice, pentru îmbunãtãţirea activitãţii de audit public intern. Comitetele de audit public intern se pot înfiinţa şi la instituţiile publice cu bugete mai mici de 2 miliarde lei, derulate în cursul unui exerciţiu financiar, prin decizia conducãtorului entitãţii publice.

    1.2.4. Compartimentele de audit public intern reprezintã structurile funcţionale de bazã în domeniul auditului public intern, sunt organizate în subordinea directã a conducãtorului entitãţii publice şi exercitã efectiv funcţia de audit intern.

    1.2.4.1. Noţiunea de "compartiment" utilizatã în Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicatã, cu modificãrile ulterioare (Legea nr. 672/2002), este în sens generic. Structura funcţionalã de bazã în domeniul auditului public intern se stabileşte dupã parcurgerea urmãtoarelor etape:

    a) identificarea tuturor activitãţilor desfãşurate atât în cadrul entitãţii publice, cât şi în cadrul entitãţilor aflate în subordine/în coordonare/sub autoritate, în care aceasta exercitã în mod direct misiuni de audit public intern;

    b) identificarea riscurilor asociate activitãţilor;

    c) identificarea formelor de control intern ataşate fiecãrei activitãţi;

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.