ART. 1 (1) Prezentele norme metodologice reglementează în mod unitar vânzarea unora dintre locuinţele de serviciu aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative titularilor contractelor de închiriere a unor astfel de locuinţe, precum şi pensionarilor sau urmaşilor titularilor contractelor de închiriere decedaţi, care îndeplinesc condiţiile prevăzute de
Legea nr. 562/2004 privind autorizarea instituţiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională de a vinde personalului propriu unele locuinţe de serviciu pe care acestea le au în administrare, cu modificările ulterioare, denumită în continuare Lege, şi care depun la unitatea de administrare o cerere de cumpărare a locuinţei de serviciu. (2) Prin unitate de administrare se înţelege unitatea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative în evidenţele căreia este înregistrată locuinţa de serviciu. Sunt unităţi de administrare: a) Direcţia generală management logistic şi administrativ; b) inspectoratele judeţene de poliţie; c) inspectoratele judeţene ale poliţiei de frontieră; d) unităţile Jandarmeriei Române; e) inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă. (3) Pot fi vândute unele locuinţe de serviciu aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele criterii: a) se aflau în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative sau a uneia dintre unităţile nominalizate la alin. (2) la data intrării în vigoare a Legii; b) aveau destinaţia de "locuinţă de serviciu" la data intrării în vigoare a Legii; c) sunt în domeniul privat al statului.
ART. 2 (1) Titularul contractului de închiriere a locuinţei de serviciu, care nu îşi exprimă opţiunea pentru cumpărarea locuinţei pe care o ocupă, va utiliza în continuare, în condiţiile legii, pe baza acestui contract, spaţiul repartizat.