Inapoi la Cautare

NORMĂ din /2004


privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii finanţate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţară, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 27.02.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (27.02.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    2. servicii pentru care se aplică taxare inversă întrucât persoana impozabilă stabilită în străinătate nu şi-a desemnat un reprezentant fiscal în România, conform prevederilor art. 151 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003. Beneficiarii vor justifica scutirea de taxă pe valoarea adăugată cu factura emisă de către prestator, documente din care să rezulte că finanţarea este asigurată din fondurile prevăzute la art. 1 şi 2 şi o declaraţie pe propria răspundere a persoanei impozabile stabilite în străinătate că nu şi-a desemnat un reprezentant fiscal în România. Dacă persoana impozabilă stabilită în străinătate şi-a desemnat un reprezentant fiscal în România, nu se aplică taxare inversă pentru operaţiunile prevăzute la art. 151 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003, respectiv operaţiunile trebuie derulate prin reprezentant fiscal, fiind aplicabile prevederile lit. b) în vederea scutirii de taxă pe valoarea adăugată.

    (2) Nu este obligatoriu ca noţiunile contractor şi subcontractor să se regăsească ca atare în contractele încheiate pentru realizarea obiectivelor sau proiectelor finanţate din fondurile prevăzute la art. 1 şi 2. Agenţiile de implementare definesc părţile implicate în aceste operaţiuni, respectiv beneficiari, contractori şi subcontractori, în înţelesul prezentelor norme, în funcţie de cerinţele fiecărei unităţi finanţatoare, în documentaţia ce însoţeşte cererea de eliberare a certificatului de scutire de taxă pe valoarea adăugată.

    (3) Pentru operaţiunile prevăzute la art. 2 se consideră beneficiar al fondurilor unitatea care gestionează fondurile respective.

    ART. 4

    (1) Restituirea taxei pe valoarea adăugată, prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. a), se efectuează de organele fiscale teritoriale la cererea beneficiarilor.

    (2) Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată se depun la organul fiscal teritorial la care sunt înregistraţi titularii cererii, trimestrial, cel mai târziu până la finele lunii următoare încheierii unui trimestru, şi vor fi însoţite numai de documente aferente cumpărărilor efectuate în trimestrul pentru care se solicită restituirea taxei pe valoarea adăugată. Nedepunerea în termen şi necuprinderea tuturor documentelor justificative atrag pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea adăugată.

    (3) Prin derogare de la prevederile alin. (2), în cazuri temeinic justificate, la solicitarea beneficiarilor, ministrul finanţelor publice poate aproba efectuarea restituirii taxei pe valoarea adăugată în situaţia în care cererea de restituire şi/sau documentele justificative nu au fost depuse în termenul prevăzut la alin. (2).

    (4) Documentaţia necesară pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată trebuie să cuprindă:

    a) cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1;

    b) copie de pe certificatul de înregistrare fiscală a solicitantului;

    c) facturi fiscale sau alte documente legal aprobate din care să rezulte cuantumul taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor de bunuri şi/sau servicii pentru care se solicită restituirea taxei pe valoarea adăugată;

    d) dovada plăţii până la data soluţionării cererii pentru bunurile sau serviciile achiziţionate pentru care se solicită restituirea taxei pe valoarea adăugată (dispoziţii de plată, dispoziţii de încasare, ordine de plată, cecuri, extrase de cont, chitanţe, bonuri fiscale emise de aparate de marcat electronice fiscale sau alte documente de plată);

    e) documente din care să rezulte modalitatea de finanţare, însoţite de traducerea autorizată a acestora, după caz;

    f) adresa din partea agenţiei de implementare prin care sunt definite părţile implicate în derularea operaţiunilor, respectiv beneficiari, contractori şi subcontractori, în înţelesul prezentelor norme, după caz;

    g) copii de pe documentele care atestă calitatea de plătitor de taxă pe valoarea adăugată a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii, contractori şi/sau subcontractori.
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.