I. Finanţarea programelor, respectiv a subprogramelor de sănătate    1. Ministerul Sănătăţii şi Familiei şi Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate, în calitate de ordonatori principali de credite, proiectează, implementeaza, finanţează şi coordonează programe, respectiv subprograme de sănătate, în scopul realizării unor obiective de sănătate.    2. Implementarea consta în punerea în practica a activităţilor necesare realizării scopului şi obiectivelor programului, respectiv ale subprogramului de sănătate, urmărindu-se rezultatele obţinute, precum şi încadrarea în timpul şi în costurile aprobate.    3. Programele, respectiv subprogramele de sănătate, se elaborează şi se executa în cadrul fiecărui capitol de cheltuieli, conform clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin
Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.394/1995.    4. Institutele medicale sau alte unităţi sanitare desemnate de Ministerul Sănătăţii şi Familiei pot coordona şi finanta programe, subprograme sau acţiuni de sănătate.    5. Sumele alocate pentru programele, respectiv pentru subprogramele de sănătate se cuprind în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unităţilor sanitare, se aproba o dată cu acestea şi se utilizează potrivit destinaţiilor stabilite. Ordonatorii secundari şi terţiari de credite evidenţiază sumele alocate, pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în plan, cat şi în execuţie.    6. Din sumele aprobate în bugetul Ministerului Sănătăţii şi Familiei pentru finanţarea programelor, respectiv a subprogramelor de sănătate, se pot efectua cheltuieli de personal, cheltuieli materiale şi servicii şi cheltuieli de capital, avându-se în vedere următoarele precizări:    a) În sumele prevăzute la programele, respectiv la subprogramele de sănătate care se executa prin unităţi finanţate integral de la bugetul de stat de la titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii", se cuprind medicamente şi materiale sanitare, materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional, obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata şi echipament, reparaţii curente, reparaţii capitale, cărţi şi publicaţii.    Cheltuielile de întreţinere şi gospodărire ale unităţilor sanitare sunt incluse în "Programul comunitar de sănătate publică".    Cheltuielile pentru inspecţiile sanitare de stat sunt cuprinse în "Programul comunitar de sănătate publică" şi "Programul de sănătate a copilului şi familiei".    b) Sumele aferente procurării vaccinurilor prin licitaţie la nivel naţional sunt cuprinse în "Programul comunitar de sănătate publică", subprogramul "Supravegherea şi controlul bolilor transmisibile", în bugetul Institutului de Sănătate Publică Bucureşti.    c) Cheltuielile aferente efectuării unor teste de diagnostic care nu pot fi făcute în laboratoarele obişnuite şi a testelor de confirmare a diagnosticului sunt prevăzute în bugetul Institutului "Cantacuzino" Bucureşti.    d) Laptele praf ce se acordă gratuit în cadrul programului "Sănătatea copilului şi familiei" se achiziţionează şi se distribuie în condiţiile prevăzute de
Legea nr. 321/2001 privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copii cu varste cuprinse între 0-12 luni, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 341 din 27 iunie 2001, şi de Ordinul ministrului sănătăţii şi familiei şi ministrului administraţiei publice nr. 449/410/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copiii cu varste cuprinse între 0-12 luni care nu beneficiază de lapte matern.    e) Finanţarea programelor, respectiv a subprogramelor, de sănătate, de la titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii" se face lunar, pe total titlu, pe baza cererilor justificate ale ordonatorilor de credite, în raport cu gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi în limita bugetului aprobat.    f) Finanţarea programelor, respectiv a subprogramelor, de sănătate de la titlul 38 "Transferuri" se face lunar, pe baza cererilor justificate ale ordonatorilor de credite, în raport cu gradul de utilizare a resurselor puse la dispoziţie anterior şi în limita bugetului aprobat.