────────── Aprobată prin
ORDINUL nr. 6.216 din 9 noiembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1140 din 28 noiembrie 2022.──────────
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 (1) Consorţiul pentru învăţământ dual, denumit în continuare Consorţiu, este o structură partenerială fără personalitate juridică, cu denumire proprie, constituită în baza unui contract de parteneriat, cu respectarea criteriilor prevăzute în anexa nr. 1. (2) Consorţiul este o formă de asociere fără scop patrimonial, cu rolul de a contribui la dezvoltarea învăţământului dual, cu rute complete, pentru calificări cerute pe piaţa muncii, şi are o denumire proprie stabilită de părţi prin contractul de parteneriat. (3) Consorţiul reprezintă un centru de expertiză pentru implementarea reformelor naţionale din domeniul educaţiei şi formării profesionale prin învăţământul dual. (4) Specificul regional al Consorţiului este asigurat prin respectarea obiectivelor de bază ale politicii de dezvoltare regională pe teritoriul României, la nivelul celor opt regiuni de dezvoltare stabilite în conformitate cu prevederile
art. 5 din Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare. (5) În situaţii bine justificate, în cazul activităţilor profesionale de interes naţional pentru care nu există suficiente resurse educaţionale şi de operatori economici în domeniul respectiv la nivel regional sau concentrări mari de instituţii de învăţământ superior (regiunea Bucureşti-Ilfov), consorţiile pot avea caracter multiregional, în vederea atingerii scopului pentru care acestea pot fi constituite, în conformitate cu art. 2 alin. (1). (6) Prin consorţii se pot dezvolta campusuri profesionale integrate, în care se desfăşoară învăţământul preuniversitar dual şi învăţământul universitar dual, şi care reprezintă parte a infrastructurii şcolare, infrastructurii universitare, pentru procesul de învăţământ. (7) Campusul profesional integrat trebuie să fie construit şi organizat ca fiind un complex educaţional, cuprinzând construcţii şi dotări pentru desfăşurarea de activităţi de învăţământ, cercetare, spaţii de cazare, de recreere şi lectură, astfel încât să fie asigurate toate facilităţile necesare cu privire la acces, participare, funcţionalitate, siguranţa elevilor şi studenţilor. Pentru campusul care este constituit din mai multe corpuri de clădiri, acestea trebuie să fie dispuse în aceeaşi zonă sau în apropiere una de alta, cu asigurarea parcurgerii în siguranţă a distanţelor dintre clădiri.
CAP. II