────────── Aprobată de
Ordinul nr. 3.411 din 3 martie 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 din 8 martie 2017──────────
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 Prezenta metodologie reglementează procesul de evaluare a calităţii proiectelor de manuale şcolare, în vederea aprobării pentru utilizarea în clasa a V-a.
ART. 2 În sensul prezentei metodologii se definesc următorii termeni: a) calendarul pentru evaluarea proiectelor de manuale şcolare pentru clasa a V-a - termene stabilite în conformitate cu
Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu completările ulterioare, pentru procedura de licitaţie deschisă, denumit în continuare Calendar; b) criterii tehnice de calitate - norme în baza cărora proiectele de manuale şcolare sunt acceptate sau neacceptate; acestea cuprind criteriile de conformitate (prevăzute în caietul de sarcini) şi criteriile de evaluare a calităţii ştiinţifice (conform fişei-tip de evaluare a calităţii ştiinţifice, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta metodologie); c) coordonator al procesului de evaluare a proiectelor de manuale şcolare, pentru fiecare disciplină/modul de pregătire - consilier la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), de altă specialitate decât cea la care se realizează evaluarea proiectelor de manuale şcolare; d) expert cooptat - cadru didactic/specialist extern care are atribuţii în evaluarea proiectelor de manuale şcolare; cadrul didactic are specialitatea corespunzătoare pentru a putea preda disciplina pentru care se propune proiectul şi a parcurs un program de instruire în evaluarea proiectelor de manuale şcolare; e) fişă-tip de evaluare a calităţii ştiinţifice a proiectului de manual şcolar (fişa-tip A) - raport de specialitate, care cuprinde criteriile şi descriptorii de evaluare a calităţii ştiinţifice; f) fişă-tip de evaluare a criteriilor de conformitate a conţinutului proiectului de manual şcolar (fişa-tip B) - raport de specialitate care cuprinde criterii de conformitate a conţinutului;